Iphone applicaties geld verdienen

Ik zou willen beginnen met het ontwikkelen van iphone applicaties, nu had ik echter een vraag:

Mag je zomaar geld vragen voor een iphone app?
Of wat moet je dan allemaal hebben voor geld te vragen voor een app?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Zorg eerst maar dat je door de hele strenge regels van apple komt. Je kan zelf kiezen hoeveel geld je vraagt (79/99/1,29) cent, daarvan gaat een deel naar apple.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou deze vraag aan apple zelf moeten stellen, wat de regels zijn, en hoe het allemaal in z'n werk gaat... Die kunnen dat vast beter uitleggen.
-> http://www.apple.com/nl/contact/ <-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ter aanvulling op de vorige berichten; Apple krijgt 30% van het verkoopbedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je moet een gigantisch bedrag betalen om uberhaupt in de appstore te mogen verkopen. Denk aan enkele duizenden dollars voordat je app verkocht kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo duur is het niet. Slechts €79,- per jaar!
Je kunt je gratis registreren bij Apple om te ontwikkelen. Dit doe je door je aan te melden bij de iPhone SDK. Hierbij download je meteen alle benodigde programma's om te kunnen ontwikkelen. Deze programma's werken alleen op een Mac.

Wanneer je je programma in de app store zetten, dan moet je een jaarlijks bedrag van €79,- euro betalen. Zeker geen duizenden zoals hierboven wordt vermeld. Het maakt niet uit of je je app gratis of betaald aanbiedt in de app store, het blijft €79,-. Voor dat bedrag kun je net zoveel apps maken als je wilt.