Hoe kan je een boekje van A5 grootte, zo maken dat pagina 1 en 20 op dezelfde bladzijde zitten. Dus dat je bv een kerk boekje kan maken?

Is daar niet bepaalt programma voor. bv in word. dat je dus 2 halve A4 pagina delen heb en dat je die uitprint en zo een boekje heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Jazeker bestaat er zo'n programma. Hier staat uitgelegd hoe dat in Word precies gedaan kan worden: http://www.microsoft.com/business/nl-nl/content/paginas/article.aspx?cbcid=64&listid=ceb04600-fc85-4074-8b8a-0d10c8e9b7e7
11 jaar geleden
Veel printers kunnen dat automatisch, even op zoek gaan naar iets waar je papierformaat of 'meerdere pagina's op een bladzijnde' oud kan instellen, en daar 'booklet printing'.

Als je kerkboekjes wil maken ga je waarschijnlijk toch printen bij een copyshop? Die kunnen dat sowieso, gewoon lettergrootte 16 oid nemen en verder niks, en dan tegen de mensen van de copyshop zeggen dat het een boekje moet worden. Is voor hun een kwestie van 2x klikken met de muis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie bron voor voorbeeld van printerdialoog.
Je moet dan dus wel grotere letters gebruiken; 1 A4 pagina wordt door je printer automatisch een a5 pagina gemaakt.