Hoe fotobestand verkleinen maar formaat behouden?

Hoi,

Ik wil voor mijn website een achtergrond gebruiken die veel te groot blijkt te zijn. Bestand is 1,48 mb en 2592 X 1944

Nu kan ik alleen een afbeelding gebruiken die max 300 KB is.

Ik kan hem wel heel erg verkleinen maar dat vind ik niet mooi.

Hoe kan ik in photoshop de afbeeldingsbestand verkleinen. Of in iederegeval de afbeelding op maat snijden dat hij kleiner zonder dat ik het helemaal verkleind.

Iemand een idee of begrijp wat ik bedoel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Dit kan je doen met BDsizer

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij dit programma kan je het formaat en de bestandsgrootte bepalen. Geeft wat mij betreft een zeer goed resultaat.
Wel er rekening mee houden dat het verkleinen van het bestand ten koste gaat van de kwaliteit. Maar voor een website kan dat nog goede resultaten geven en een kleiner bestand laat ook de website sneller opladen

Toegevoegd na 19 uur:
Via Photoshop is dat allemaal heel omslachtig. Het gratis BDsizer is speciaal gemaakt voor het resizen van foto's die bedoeld zijn voor het web
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is: hoe kan ik in photoshop...........?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is "Hoe fotobestand verkleinen maar formaat behouden?"
Het goed kunnen verkleinen van je foto's, zonder kwaliteitsverlies, is heel belangrijk voor een website.
Daar moet je echt even tijd aan besteden om dat goed te leren.

Daar zijn heel veel tutorials voor.
* verkleinen met de juiste instellingen.
* verscherpen
* opslaan voor web.
Hoe dat precies er uit ziet, hangt natuurlijk af van welke versie PS je hebt.

Hier een voorbeeld:

Wanneer u grote foto’s kleiner maakt (zoals nodig is voor een website), worden ze onscherp. Hieronder is beschreven hoe u dit kunt voorkomen. De beschrijving gaat uit van een Engelstalige versie van Adobe Photoshop.
http://www.tomston.com/verkleinen.php

En een filmpje:
In plaats van lange, uitgebreide tutorials, fijne korte hapklare videotutorials, met de basisbeginselen van Photoshop. Ditmaal laten we je zien hoe je een foto verkleint in Photoshop.

http://www.youtube.com/watch?v=t93Aidg-ECk