Hoe krijg ik 2 tabellen gecentreerd?

Ik heb de volgende code:

TABLE border="0" align="center" width="100%" bgcolor="" text="black" cellpadding="10" >

Tekst

Nu heb ik wel 2 tabellen naast elkaar staan, maar ik krijg zo ondanks de code align="center'' niet naast elkaar.

Iemand een idee hoe wel? Ik las wel iets over div, maar dit lukte niet. Ik doe dus kennelijk iets verkeerds...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik weet niet hoe je aan die code komt, maar die zit dus niet juist in elkaar. Het lijkt wel of je 2 tabellen in 1 tabel probeert te zetten. Een tabel wordt als volgt opgebouwd (voor 2 tabellen doe je dat dus 2 keer):

tekst tekst tekst

staat voor een tabel en wordt afgesloten met

staat voor een rij in de tabel en wordt afgesloten met
staat voor een cel in de rij en wordt afgesloten met

Voor meer info over tabellen: volg de link bij bron 1.

Om te bepalen hoe je tabellen er moeten uitzien en waar ze moeten staan op je pagina, gebruik je beter css. Voor meer info over css: volg de link bij bron 2.

Ik stel voor dat je eerst de 2 tabellen volgens het voorbeeld opstelt en dat je daarna een nieuwe vraag stelt als het resultaat nog niet naar wens is.

Toegevoegd na 20 minuten:
Het gebruik van tabellen om tekst op zijn plaats te krijgen op een webpagina is niet de goede manier. Een tabel wordt bij voorkeur enkel gebruikt om lijsten met data weer te geven. Voor andere teksten gebruik je een div.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoorden. Maar ik heb een web layout en daar omheen een kader en dan daarin dan die 2 tabellen en die moeten gewoon in het midden staan. Want nu staat het linker tabel (zonder border line) er tegen de rand aan en als ik het dus centreer staat dat het dus netter..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als in de 2 vakken gewone tekst moet komen, kan je het simpel oplossen met divs. Kan je misschien de hele broncode van je pagina aan je vraag toevoegen (eventueel met dummy-tekst als het om vertrouwelijke info gaat)? Dan wil ik best nog eens kijken wat beter kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, ik zal mij dan eens gaan verdiepen in div. Bedankt in ieder geval!
De code die je toont is niet correct, is geen goede html, het andere antwoord geeft al aan waarom.

Als je twee tabellen naast elkaar wilt hebben kan dat bijvoorbeeld zo:

Tekst Links

Tekst Rechts

border=1 is om het je te tonen, dat is bij design wel handig.
Trouwens terecht dat het verstandiger is om css te gebruiken, maar zo mag het ook wel hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil een printscreen plaatsen, maar dat kan kennelijk niet. De website is nog niet online. Maar ik wil dus dat een rij tekst mooi rechts staat, en niet tegen de lijn en dat de linker rij netjes aan de linker rij staat. Maar dan moet ik centreren en schuiven, en dat is dus iets wat niet lukt.. Overigens bedankt voor jullie antwoorden!