Hoe kan ik het juiste kleurenprofiel instellen in Idesign?

Hallo,

Ik werk veel met indesign en photoshop. Nu is er blijkbaar iets in mijn instellingen wat ervoor zorgt dat mijn kleuren op andere apparaten niet meer overeenkomen met de kleuren die ik gebruik. Ik heb mijn kleurenprofiel vrijwel altijd op CMYK staan en sla mijn bestanden daarna meestal op als PDF.

De laatste tijd gebeurd er dit:
Ik maak een PDF, stuur hem naar iemand, diegene opent het. En ziet hetvolgende. Zie bijlages.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Voordat u een PDF-bestand maakt en naar een prepress-bureau stuurt, moet u ervoor zorgen dat het InDesign-document aan de specificaties van het prepress-bureau voldoet. In de volgende lijst staan enkele aanbevelingen:

Gebruik de Preflight-functie van InDesign om te controleren of de afbeeldingsresolutie en de kleurruimten juist zijn, of de lettertypen beschikbaar zijn en kunnen worden ingesloten, of de afbeeldingen de meest recente zijn, enzovoort.

Bekijk voor het exporteren de Adobe PDF-exportinstellingen en pas deze indien nodig aan. In het waarschuwingsgedeelte van het deelvenster Samenvatting wordt aangegeven wanneer de instellingen van de voorinstelling niet kunnen worden toegepast.

Als uw illustraties transparantie (waaronder overdrukken en slagschaduwen) bevatten en u wilt die met een hoge resolutie uitvoeren, is het raadzaam eerst de effecten van het afvlakken in het deelvenster Voorvertoning afvlakker te bekijken voordat u het bestand opslaat.

Komt transparantie in uw illustratie voor, vraag dan aan uw prepress-servicebureau of zij afgevlakte of niet-afgevlakte PDF-bestanden willen hebben. Het afvlakken moet zo laat mogelijk in de workflow plaatsvinden, bij voorkeur door het servicebureau. Als uw servicebureau echter liever wil dat u de transparantie afvlakt, stuurt u een PDF/X-1a-compatibel bestand op.

Als het document wordt gescheiden, kunt u de scheidingen en de limieten voor de inktdekking bekijken in het deelvenster Voorvertoning scheidingen.

Gebruik in een document alleen afbeeldingen met een hoge resolutie.

U bereikt het beste resultaat als u alleen CMYK-afbeeldingen in een vierkleuren procestaak gebruikt. Ook kunt u in het dialoogvenster Adobe PDF exporteren RGB-afbeeldingen naar CMYK omzetten (categorie Uitvoer).

U kunt opgeven dat verborgen en niet-afdrukbare lagen niet in het geëxporteerde PDF-document worden opgenomen. (Zie Kiezen welke lagen worden afgedrukt of naar PDF worden geëxporteerd.)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldig Poet!
Poet
9 jaar geleden
Dank! Ik ben in een nette bui vandaag en gebruik dus ouderwetse woorden zoals "u"