Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe los je een php database probleem op?

Hallo, ik ben al een tijdje bezig met een php form waarop je je kunt registreren en kunt inloggen. Maar nu heb ik een probleem er staat:

Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) in C:\Users\Bart\Desktop\XAMPP\htdocs\myfiles\sql_connect.php on line 2
mysql connection is failure.

En dit is mijn connectie code:

mysql_connect("localhost", "root", "") or die("mysql connection is failure.");
mysql_select_db("login") or die("Database does not exists.");
?>

Wat is het probleem?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
890

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Gebruiker 'root' heeft geen toegang tot je database zonder password(wat maar goed is ook). volgens goed gebruik hoor je een aparte dbase admin aan te maken en die GRANT je rechten & privileges op de gewenste tabellen.

Het ziet eruit dat root nog niet bekend is bij je database dit kun je doen door: mysqladmin -u root password 'password' ('password' = zelf wachtwoord kiezen) in commandline te typen.

en daarna dan inloggen met:
mysql -u root -p
En als dat lukt verander je: root’@‘localhost’ (using password: NO) in root’@‘localhost’ (using password: YES) in je php script.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp er niet veel van, zou je het misschien iets duidelijker kunnen uitleggen? maar toch bedankt dat je op me vraag reageert!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
o, het is me al gelukt.
Je kunt ook gebruiken:

mysql_connect('localhost', 'root', 'wachtwoord') or die(mysql_error());
mysql_select_db('login') or die(mysql_error());
?>

Werkt dat wel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding