wat doe ik fout in dit php bestand?

Hoi,
Ik heb een probleem met mijn PHP bestand.
Ik ben A.T.M. bezig met een "membership" website, maar mijn script werkt niet goed.

Wanneer ik probeer te registreren geeft mijn script een foutmelding, en deze kan ik met geen mogelijk oplossen
Ik heb al het hele internet afgezocht naar antwoorden maar zonder resultaat terug gekomen. :(

ik script heb ik in een pastebin script gezet aangezien er anders niks meer op deze pagina past...

de link naar de code : http://pastebin.com/iLaZ9W4c

De error komt voor op lijn 29 van het bestand bij het gedeelte waar wordt gekeken of de gebruikersnaam al bestaat of niet.

Alvast bedankt! ;)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
De database is ook juist aangemaakt en is bereikbaar ?

Het beste antwoord

Je hebt de querystring niet goed opgebouwd, waardoor de naam van het veld $username letterlijk in de query wordt meegenomen.

Pobeer het eens zo:

$user_query = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE username='".$username."' LIMIT1") or die ("Could not check if username is already in database.");
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee, sorry het werkt niet zoals behoren.
hij blijft zeggen "Could not check if username is already in database" :(.
Cryofiel
9 jaar geleden
Heb je die LIMIT1 al veranderd in LIMIT 1 ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar dit werkt ook niet :(
Cryofiel
9 jaar geleden
Dan moet je versimpelen. Maak de query eens "SELECT * FROM members WHERE username='Jenoah' LIMIT 1". Zorg ervoor dat 'Jenoah' als username in de tabel staat. Kijk eens of het dan werkt. Of verander elke " in een ' en elke ' in een "; je weet nooit of dat uitmaakt op jouw platform.
Cryofiel
9 jaar geleden
Of haal die LIMIT 1 eens weg, als je zeker weet dat elke gebruikersnaam nul of één keer voorkomt is die niet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Echt helemaal niks niks helpt.
Wat mij wel is opgevallen is dat het niet uitmaakt wat ik tussen de "" van de haakjes zet, het blijft zeggen "Could not check if username is already in database."! Ik weet echt niet meer wat ik eraan kan doen :(
bamibal
9 jaar geleden
Je krijgt die melding omdat er iets is misgegaan. Dat kan van alles zijn. Misschien werkt de functie mysql_query het niet. Of de database draait niet. Of de database is niet (goed) geopend. Of de tabel Members bestaat niet, etc. Je zult toch moeten elimineren om uiteindelijk bij de oorzaak uit te komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Echo eens even een mysql_error(). Dan weet je precies wat er aan de hand is met je query, if anything.

Andere antwoorden (1)

Probeer te checken en dan bijv else:
if (mysql_num_rows($Select_Account_Query) > 0) {
//iets
} else {
//iets
}