Hoe kan ik 2 verschillenden onload functies laten werken (php en javascript)?

Ik ben dus bezig met een website, maar nu loop ik tegen iets aan. Ik heb in de body tag een onload functie in PHP: bgcolor="#FFFFFF" >

Deze is voor een editor op de pagina. Nu wil ik een slider invoegen dmv een onload funtie in javascript... Ik heb veel gelezen over dat je javascript functies gemakkelijk allemaal een onload kunt geven... maar niets over java en php...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je moet in 2 stappen denken. PHP zal als eerste worden uitgevoerd op de server. Met PHP kan je statische logica inbrengen. Het eindresultaat van het PHP script moet webpagina zijn met HTML en Javascript. Javascript heeft dan de dynamische logica.

Met PHP kun je HTML of Javascript toevoegen aan het script
echo "

Hallo

?>

Javascript moet altijd in het deel staan