Hoe kan ik een html pagina aanpassen als ik er op inlog?

Ik ben bezig met een website, maar nu wil ik het graag zo maken dat de beheerder kan inloggen en de plaatjes en de tekst kan aanpassen, ik zou eigenlijk echt niet weten hoe ik dit moet aanpakken. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
gvrox
9 jaar geleden
Als je dat helemaal in HTML wil doen, dan moet ik je teleurstellen; zoiets kun je alleen server side met bijvoorbeeld PHP doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat dacht ik al, maar ik was dat niet alleen van plan het in html te doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens op scripts van http://phphulp.nl.

Het beste antwoord

Wat jij wil maken heet een CMS (content management system)
Er is niemand die speciaal voor één website een CMS gaat bouwen, en dat heeft meerdere redenen. Ten eerste zijn er al meer dan genoeg goedkope CMS-en beschikbaar (er bestaan zelfs hele goede gratis content management systemen zoals de reeds genoemde WordPress, Joomla, en Drupal) die veel gebruikt worden en dus uitvoerig getest worden en regelmatig geupdate, en die duizenden voorgebakken plugin functionaliteiten bevatten. Alleen al daarom scheelt het je als webdesigner dus enorm veel werk wanneer je hier gebruik van maakt. Bovendien is het bouwen van een vergelijkbaar goede CMS iets wat de gemiddelde webdesigner boven de pet gaat. Je zult zoals al genoemd niet alleen html zeer goed moeten beheersen maar ook php en mysql, en je moet er rekening mee houden dat het schrijven van een enigzins acceptabel en toegankelijke CMS met voldoende functionaliteiten véél langer zal duren dan je nodig hebt om een website te bouwen. Ik ben nog nooit een goede tutorial tegengekomen voor het bouwen van een CMS, en dat komt dus simpelweg omdat het totaal niet efficiënt is om te doen en een hoge moeilijkheidsgraad heeft. Ik moet je dringend aanraden om òf een bestaande CMS te kiezen, òf gebruik te gaan maken van een WYSIWYG -editor, òf een gewone editor te blijven gebruiken. De eerste keuze is natuurlijk de beste als het je om gebruiksgemak voor de klant gaat, maar een website die je al helemaal af hebt met terugwerkende kracht alsnog in een bestaand CMS implementeren kon wel eens dusdanig omslachtig worden dat het de moeite niet waard is. Optie B is dan misschien interessant, alleen zul je dan de klant moeten leren omgaan met een minder gebruiksvriendelijke content management omgeving waarin er meer fout kan gaan, dus zul je veel back-ups moeten gaan maken. Optie C betekent in feite gewoon dat je klant zelf geen controle krijgt over de inhoud van zijn/haar site en dat het complete onderhoud en elke aanpassing via jou of een andere webdesigner zal moeten lopen.
Veel succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan niet; je moet op je pc een beheerprogramma hebben dat de veranderde content (de inhoud van je website) naar je provider stuurt. Er zijn diverse programma's o.a. Joomla waarmee je dat kunt doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ow, dat is raar, ik had namelijk van iemand gehoord die dat wel kon
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@WasMaes, dat klopt niet. Joomla staat op de server, niet op je eigen PC. De vraagsteller heeft in de bovenstaande reactie inderdaad gelijk, dat het wel kon, maar je hebt wel PHP en MySQL nodig.
Dan moet je gebruik gaan maken van php en mysql. Op youtube staan vele video's waarin wordt uitgelegd hoe je zoiets maakt.

Het beste kan je voor een cms gaan zoals: wordpress, joomla of drupal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat werkt niet in het Nederlands zonder te betalen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarvoor moet je dan betalen?
Je moet de tag ook vinden want anders kun je het normaal niet omdat de tag zegt wat je moet doen indien niet je moet dan heel zeker met als je dit al weet stuur het mij dan op dan zoek het op voor jou

Toegevoegd na 43 seconden:
Anders is dat nog te moeilijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met de script tag kan je geen cms systeem maken zoals de topic starter wil. Daarvoor heb je op z'n minst php en sql nodig.