Hoe maak ik een functie aan zodat mijn script een autmatische mail gaat sturen?

Ik heb een formulier wat mensen in kunnen vullen om zo een keuze te maken. Deze worden natuurlijk opgeslagen in de database. Deze worden samen met hun naam en mail adres opgeslagen.

Nou wil ik dat als mensen dat formuliertje in hebben gevuld de keuze die ze hebben gemaakt uit de database halen en deze laten mailen naar het mail adres wat is opgegeven.

Ik heb dusdanig niet het verstand van php om dit te maken. Dus wellicht kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik vindt het raar dat je wel met databases om kunt gaan, maar niet met mails, maar desondanks het antwoord:

Mils versturen kan met de mail()-functie. Voor details over deze functie kun je terecht op de volgende websites:
http://www.w3schools.com/php/func_mail_mail.asp
http://php.net/manual/en/function.mail.php

Wanneer je bezoekers net een formulier hebben ingevuld hoef je de gegevens trouwens niet uit de database te halen. Veel gemakkelijker is het om de zojuist verstuurde gegevens uit de $_POST-variabele te halen. Dat scheelt weer verbinding maken met de database, een query uitvoeren en de teruggekoppelde gegevens verwerken, al zul je dat eerste waarschijnlijk al hebben gedaan bij het opslaan van de nieuwe keuze.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat $data je mysqli_num_rows is. Klopt dat?