Zie het canvas als een muur, en de afbeelding als schilderijtje op die muur. Een groot of klein schilderijtje verandert niks aan de grootte van de muur zolang het schilderijtje niet groter is dan de muur. Een schilderijtje die groter is dan de muur moet op een muur die groter is dan het schilderijtje als je niet de randjes van je schilderij wilt verliezen. En hoe gedetailleerd het schilderijtje is maakt voor de muur niets uit.

Dus de afbeelding bepaalt de grootte van je canvas, als je achteraf het canvas vergroot zul je (afhankelijk van je relatieve instellingen) randen krijgen rond je afbeelding, maar de afbeelding blijft in het aspect met het aantal PPI ingesteld. Je afbeelding trekken over een groter ingesteld canvas kan niet zonder het te 'scalen' of te 'clippen'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
pipdietje
8 jaar geleden
Ik ben iemand van praktijk en dit kan ik me inbeelden dus duidelijke uitleg.

Andere antwoorden (1)

Als je de gehele afbeelding groter of kleiner maakt, schaalt hetgene op het canvas mee. Vergroot of verklein je echter het canvas, dan crop je (bij verkleinen) of maak jr extra randen (bij vergroten) om je plaatje, aangezien hetgene dat er op ke canvas stond even groot blijft.

Ik stel voor dat je beide opties gewoon eens probeert. Daaruit leer je het verschil wel kennen.