Ik heb een Website gemaakt met Magix MX 8 kan ik daar ook pigina's blokeren b.v voor prive ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb niet eerder gewerkt met dit programma, maar een simpele oplossing zou kunnen zijn een stukje PHP-autorisatie in te bouwen in de header van de pagina met een login bestandje (.php) extentie. Hieronder volgt een hele eenvoudige methode (niet optimaal veilig, maar het werkt), zonder gebruik van een database, dit is dus echt heel simpel!

Stap 1: Plaats dit bovenaan op iedere pagina die je wilt afschermen en hernoem de extentie naar .php, anders werkt het niet.

include("beveiliging.php");
?>

Stap 2: Maak een pagina genaamd beveiliging.php (let op: .PHP!)

session_start();
// Gebruikers
$user["gebruiker_1"] = "wachtwoord";
$user["gebruiker_2"] = "wachtwoord";
$user["gebruiker_3"] = "wachtwoord";

if (!isset($_SESSION['logged_in']))
{ echo '

Login

';
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
if (empty($_POST['username']) || empty($_POST['password']))
{ echo 'Alle velden invullen s.v.p.';
} elseif ($user[$_POST['username']] != $_POST['password']) {
echo 'Verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord (!)'; } else { header("Refresh: 1");
$_SESSION['ingelogd'] = true;
echo 'Jippie! Je bent ingelogd!';
} } else {
exit('Je moet zijn ingelogd voor toegang!

// Formuliertje laden

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

'); } }
?>

En je bent klaar. Niet meer en niet minder ;)