Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe lees je een code file?

Ik heb een programma in C# waar gebruikers een eigen encryptie kunnen maken voor geheime documenten. Ik heb die file met de data voor de encryptie opgeslagen. Nu wil ik dat het programma dat leest en de tekst met die encryptie beveiligd. Hoe doe ik dat?


Alvast bedankt,
Hugo Woesthuis

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
902
gvrox
8 jaar geleden
"een eigen encryptie maken", hoe bedoel je dat ? Gebruik je niet 1 van de standaard methoden in .NET ? Op welke manier schrijf je het geencrypte bestand ? Op een soortgelijke manier zou je het ook weer in kunnen lezen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het inlezen van een (binair) bestand is eenvoudig:

byte[] encryptedData = File.ReadAllBytes(variableMetDeFilename);

Daarna kun je de decryptie toepassen op de byte array encryptedData .
(Lees meer...)
gvrox
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1. Voeg de codefile toe aan je project door in de solution explorer met je r. muisknop op je project te klikken, selecteer 'Add' daarna' Existing item'. Selecteer het bestand en voeg het toe.
2. Wijzig de Namespace van de codefile in de Namespace van het form/item van waaruit je de codefile wilt aanroepen.
3. Maak een nieuwe instance aan van de codefile: Als de naam van je codefile b.v. Security.cs is dan doe je: Security Sec = new Security();
4. Roep de functie aan welke gestart moet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is niet wat ik bedoel, het programmaatje dat ik maak moet ZELF een codefile kunnen decyrpten en lezen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na dat de gebruiker met de OpenFileDialog de file (.cpdc) heeft geselecteerd

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding