Wat voor programmeertaal of talen worden er gebruikt om hardware zoals google glass te realiseren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K

Antwoorden (3)

Ik denk dat google glass is ontwikkeld binnen het Android framework, deze is op Java gebaseerd. Dus de programmeertalen zijn IntelliJ-IDEA/Eclipse en de ontwikkeltool Android Studio.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Sinds wanneer zijn "IntelliJ-IDEA" en "Eclipse" een programmeertaal ? Dat zijn IDEs, Java is nog steeds de taal. Android Studio is een IDE die gebaseerd is op IntelliJ-IDEA, dat staat ook in de links die je geeft. Android is gebaseerd op een linux kernel, en die is voornamelijk in C geschreven. Ook is het nog steeds mogelijk om in C++ applicaties voor Android te schrijven, alleen is dat niet verstandig omdat het dan voor alle verschillende processortypes gecompileerd moet worden. Daarom zijn applicaties vrijwel altijd in Java geschreven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wilde ik net zeggen. Eclipse is waar vroeger Androidapps in werden gemaakt, voor de tijd van Android studio. De programmeertaal om apps mee te maken is java.
Vaak wordt de programmeertaal C++ gebruikt of de taal C. De taal Java is minder geschikt om direct hardware aan te sturen maar kan wel weer stukken programmatuur die in een andere taal is geschreven aanroepen die dan de hardware besturen. Als het echt snel moet lopen dan is er natuurlijk nog assembler :-).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"De taal Java is minder geschikt om direct hardware"
Bullshit, Java is uitermate geschikt om hardware aan te sturen vandaar dat heel heel erg veel te vinden is embedded in zoveel verschillende apparaten. Er is geen sterveling die rechtstreeks hardware kan aansturen via C++) De rechtsteekse aansturing zit allemaal in (voorgeprogrammeerde) libraries en vergeet de HAL(Hardware Abstraction Layer) niet...
Op Stackoverflow wordt niks geroepen over hardware & C++ het is allemaal GDK(=java gebaseerd) wat de klok slaat... http://stackoverflow.com/questions/11697648/coding-for-googles-project-glass-is-learning-google-android-for-mobile-the-way C++ assembly is feitelijk ook machinetaal dus er natuurlijk geen assembler (meer nodig....)
gvrox
8 jaar geleden
@j4ck1nth3b0x ook in Android zijn de drivers die direct de hardware aansturen in C (of C++) geschreven, omdat je in die talen direct naar geheugenlokaties kan schrijven (pointers!) die verbonden zijn met de hardware. Dit kan in Java absoluut niet, en daarmee klopt de stelling van Robo dat Java niet geschikt is om de hardware DIRECT aan te sturen. Uiteraard is Java heel geschikt om de lagen boven de drivers te implementeren. De vraag was ook welke talen gebruikt worden om zo'n produkt als google glass te realiseren, niet welke taal je gaat gebruiken om *zelf* applicaties ervoor te ontwikkelen.
Vaak wordt de programmeertaal C++ gebruikt of de taal C is inderdaad de meest voorkomende. Toch jammer dat er niet meer veel mee gedaan wordt. Wel zie je nog steeds vacatures voorbij komen daarvoor.