Mag ik voor HP printer ook merkloze cartridges gebruiken?

de HP printer geeft nl aan als de originele geplaatst zijn maar er zijn andere goedkopere met meer inkt die pretenderen ook goed te zijn

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Natuurlijk mag dat; het is jouw printer. Je mag er ook een broodje kaas in proppen als je dat zou willen. Maar je zal waarschijnlijk bedoelen of je dan nog garantie hebt. Nou, ik mag toch aannemen dat dat wel in die popup van HP stond toen je die patronen er in deed? Als HP je er niet over verteld heeft, en 't staat niet in de bijgeleverde documentatie, dan mag je aannemen dat de garantie blijft gelden. Maar als je de (kleine?) lettertjes leest, staat er vast in dat je garantie ongeldig wordt na gebruik van patronen van een ander merk. HP kan immers onmogelijk de kwaliteit garanderen van inkt van andere fabrikanten. Printerinkt is hartstikke duur; dus logisch dat je goedkopere patronen wilt gebruiken. Neem wel 't aantal verkondigde printjes met een korreltje zout. De kwaliteit van niet-HP patronen is niet te voorspellen; dit hangt o.a. Af van productiedatum, fabriek, merk. Je zult dit proefondervindelijk moeten vaststellen en/of online reviews lezen. Vaak zal je weinig of geen verschil in kwaliteit bemerken. Maar het is niet te voorspellen. Teveel factoren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gebruik anders dan originele HP inkt betekent: geen garantie meer van HP. Maar dat is niet zo erg toch. De prijzen van een printer zijn tegenwoordig zo laag dat je dan beter een nieuwe kunt kopen. Goed alternatief is: www.123inkt.nl of nog goedkoper: www.alleeninkt.nl
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Natuurlijk mag je andere inktcartridges gebruiken. Zoals gezegd, het is je eigen printer.
HP verbiedt dat natuurlijk wel, en schetst eventueel rampscenario's. Maar dat is om te zorgen dat je inktcartridges van HP gebruikt.
Het kan wel zijn dat je vervelende en/of alarmerende boodschappen krijgt. HP probeert dat te vermijden.
Als je naar instellingen -> software installeren en verwijderen gaat, zul je iets van de HP printer vinden. Gooi dat programma er uit, en je kunt lekker goedkoop printen.
Ik doe het al jaren.