Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voeg ik links bij mijn header in PHP?

Hoi iedereen,

ik wil graag een header in PHP maken, en ik weet dat dit makkelijk kan door "$headeritems = array("de", "items", "in", "je", "header");" en vervolgens "

", maar ik weet niet hoe ik links bij die headeritems kan voegen. Weet er iemand hoe?

Noot: Ik ben een beginner met heel weinig PHP-kennis.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je vraag is wat onduidelijk. Wat bedoel je met een header? Je maakt een bulleted list met 1 item in je voorbeeld. Wil je dat alle woorden uit je array hyperlinks worden? Dan moet je iets doen als:


  • foreach ($headeritems as $item)
    {
    echo ''.$item.'';
    }
    ?>

Nogmaals, ik twijfel of dit is wat je bedoelt, maar misschien brengt deze code je op ideeen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, normaal gezien zou je 5 items in die list moeten krijgen, namelijk
- de
- items
- in
- je
- header En met CSS kan je die dingen dan naast elkaar zetten enz. Maar wat ik wil, is voor ze allemaal een afzonderlijke link, en ik weet niet hoe dat moet. Dat is mijn vraag :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou er twee arrays van maken, één met de headeritemteksten en één met de links, en er in een for-loop voor zorgen dat de twee elementen samen met wat extra code worden ge-echoot. Dit is mijn opzet:

$headeritems = array("de", "items", "in", "je", "header");
$headerlinks = array("de.php", "links.html", "in.jpg", "je.php", "http://mijnsite.nl/header.php");

echo "
    ";
    for($x=0;$x if(isset($headerlinks[$x]) && $headerlinks[$x]!=""){
    echo "
  • $headeritems[$x]
  • ";
    }
    else{
    echo "
  • $headeritems[$x]
  • ";
    }
    }
    echo "
";

Aangezien je beginner bent zal ik het even uitleggen: