Hoe glanzende kleuren maken in Indesign?

Ik heb een logo in Indesign gemaakt in de kleuren blauw en zilver.
Het zilver lijkt nu net grijs. Het zou mooier zijn als het een beetje glanzend lijkt. Als het kan het blauwe ook?

Geen idee of het kan. Misschien dat hier iemand weet of en hoe ik dat kan doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (1)

om zilver te bekomen in drukwerk kan dat niet met een gewone printer omdat die slechts de basiskleuren yellow, cyaan,magenta en zwart gebruikt; geel, blauw rood en zwart dus. elke kleurfoto wordt dus met die 4 basiskleuren geprint.
om zilver te bekomen heb je een printer nodig die goud of zilver kan printen als extra kleur maar die ga je misschien enkel vinden bij een groot printbedrijf.
het designprogramma zoekt een kleur die het zilver het meest benadert, dus GRIJS.
wat je kan doen is printen ZONDER zilver en er achteraf een sticker met het zilver bij(over)plakken.
zo'n stickers kan elk signbedrijf u aanleveren als u een gepast bestand om te snijden bijlevert...