Hoe maak je, je PC het beste schoon?

[Ik bedoel niet poetsen]

Zijn daar speciale programma's voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de weinige die ik al kende, wel een plusje hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ben ik ook zeer tevreden over..

Andere antwoorden (5)

Hoi,

Begin eens hier:

http://www.schoonepc.nl/index.html

Er zijn zoveel gratis programma's te vinden hier, maar je moet wat specifieker vragen, misschien ook zelf even op Google zoeken, er is zoveel informatie voorhanden over dit onderwerp.

Succ3s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste manier is om minimaal 1 keer per jaar je computer helemaal opnieuw te installeren.. dat kan je als je een beetje leergierig en eigenwijs bent, best zelf doen.
Tegewoordig zit op elke computer een herstelpartitie, dat houdt in, dat je bij het opstarten van je computer door middel van het indrukken van een eenvoudige knop, direct in je herstelmenu zit.
Het is belangrijk om je belangrijke data zolals foto's films muziek documenten mails e.d. altijd op een exteren harde schrijf of te slaan.. op deze wijze hoef je niet angstig te zijn wanneer je je computer openieuw wil installeren.

Wanneer je je comptuer opnieuw hebt geinstalleerd zou ik je computer even defragmenteren (even afgesloten van internet), en daarna kan je een gratis virusprogramma downloaden zoals avg.
Ook handig is het om een anti spyware programma te downloaden, ik gebruik meestal spybot.

Vind je dat je computer na installatie nog steeds traag gaat, probeer eens nieuwe drivers van je hardware op te zoeken.

Maar misschien is je computer gewoon wel zo oud dat je het beste een nieuwe kan kopen!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tros Radar heeft een stappenplan ontwikkeld om spyware van je computer te verwijderen.

http://www.trosradar.nl/stappenplansingle/plan/verwijderen-van-spyware/

Je computer is hierna gegarandeerd een stuk schoner!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG.
Glary utilities.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zelf ben nogal weg van Advanced Systeem Care
de gratis versie staat onder de home products
je wordt dan doorverwezen naar cnet.
succes
capthavoc