Met welk programma kan ik een pdf bestand dubbelzijdig afdrukken?

mijn printer kan niet dubbelzijdig afdrukken, maar dit lijkt me een gewone software matige oplossing.
Nu is het niet alleen maar dubbelzijdig afdrukken, maar ik wil hierbij ook twee pagina's op één bladzijde afdrukken.

Het programma zal dus de twee pagina's op één bladzijde moeten kunnen plaatsen en hiernaast ook in eerste instantie de oneven bladzijdes afdrukken om vervolgens de even bladzijdes af te drukken.

Als ik dit laatste probeer een Acrobat reader, dan kan ik niet alleen maar de oneven bladzijdes afdrukken. Acrobat reader selecteert dan alleen bijvoorbeeld de oneven pagina's van het document (en niet van het af te drukken pagina's)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
6.5K

Het beste antwoord

Bij de meeste printers die niet van zichzelf dubbelzijdig kunnen afdrukken, is er wel de optie 'Handmatig dubbelzijdig afdrukken'. Dit is een andere optie dan alleen de even of oneven pagina's afdrukken. Wanneer je deze combineert met de optie 'Page scaling' om twee bladzijden op een pagina te krijgen, zou het moeten werken.

Wanneer dit niet mogelijk is, dan zou je de volgende truc kunnen toepassen:

Installeer PDFCreator. Hiermee kun je PDF's maken. Vervolgens open je je PDF hierin. Bij het afdrukken kies je voor 2 bladzijden op 1 pagina. De PDF die je hieruit krijgt open je weer in PDFCreator of Adobe Reader. Vervolgens print je eerst de even en daarna de oneven pagina's om ze dubbelzijdig te krijgen.