Extern bureaublad afsluiten

Als ik via een extern bureaublad heb ingelogt op een andere computer en de verbinding verbreek moet je op de andere computer weer inloggen als ik dat nu niet doe blijven de programma's die aanstaan dan wel gewoon doordraaien? Of moet je dan weer inloggen op die andere computer voordat die het dan weer doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3.9K

Het beste antwoord

Als je niet formeel uitlogt vanaf het extern bureaublad maar 'anders' de verbinding verbreekt (b.v. door stroomuitval), zullen alle op dat moment openstaande applicaties intact blijven. Zodra je weer inlogt tref je het bureaublad aan in deze situatie.

Echter, er zijn providers/servers die deze situaties monitoren en constateren dat je probeert in te loggen op een extern bureaublad wat nog operationeel is. Je hebt natuurlijk niet formeel uitgelogd, en zou dus proberen door in te loggen het bureaublad 'dubbel' te gebruiken. Is dit laatste het geval, dan zal de externe computer/server jouw bureaublad moeten resetten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja je moet gewoon weer inloggen. Je merkt het overigens vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, iedereen deelt zijn computer in zoals hij dat zelf wil en beveiligd hem zoals hij dat zelf wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je niet afmeldt en de server is niet zo ingesteld dat een idle session na een bepaalde tijd wordt beeindigd, dan draaien je programma's gewoon door.

Je kunt dat gemakkelijk checken: schrijf een klein batchprogrammaatje met een lus die steeds (b.v. om de seconde) de tijd echoot. Laat het programma draaien op het externe bureaublad, meldt je af en na een paar minuten weer aan en kijk naar de uitvoer van je programma...
rose