Kan iemand mij helpen met Photoshop (CS4)? Ik wil een deel van een PDF-bestand uitsnijden en omzetten naar JPEG.

Het uitsnijden lukt met de 'lasso tool'. Maar hoe kan ik deze selectie nu opslaan als JPEG?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

File > Save as > onder "Format" "jpeg" kiezen > onder "Opslaan in" de juiste map kiezen > OK > OK

Toegevoegd na 14 uur:
Je zegt dat je een deel wilt uitsnijden. Als dat een rechthoekige uitsnijding moet zijn doe je dat met het Crop Tool (uitsnijden). Toets maar eens "c" en het Crop tool wordt geactiveerd. Stel dan eerst boven in de Optiebalk de afmeting in cm in en eventueel de resolutie. Dit laatste behoeft niet perse. Ga links boven in de afbeelding staan, houd je linker muisknop ingedrukt en sleep je cursor diagonaal naar rechts onder in je afbeelding todat de afmeting van je uitsnede klopt. Laat je muisknop los, ga met de cursor midden in de selectie staan, houd je linker muisknop ingedrukt en sleep jet uitsnede in de goede positie. Dubbelklik nu in de uitsneden en zie daar, daar is de gewenste uitsnede en zonder witte randjes.
Mocht het beeld een beetje scheef staan, open dan een nieuw blanco venster (File > New) en maak dit iets groter dan de uitsnede. Klik nu weer op je uitsnede en selecteer de image door Ctrl+A te toetsen. Kopieeer de image (Ctrl+C), klik op het blanco venster en plak de gekopieerde image in het blanco venster (Ctrl+V). Klik in de image zodat op de hoeken de markeringsbolletjes staan, ga met de cursor dicht in de buurt van een bolletje staan, totdat een cirkelvormig pijltje verschijnt. Houd dan je linker muisknop ingedrukt en kantel de image tot dat hij mooi recht staat. Met het Crop tool kun je nu weer een mooie uitsnede maken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt in de buurt, dank je. Alleen opent ie dan de maximale afmetingen en niet de exacte afmetingen van mijn uitsnede... Er blijven dus kleine witte randjes over aan de zijkant. Een idee hoe dit anders kan? En weet je toevallig ook hoe je iets precies loodrecht kunt zetten... Ik probeer het met image rotation, maar dat is niet heel exact.
Met de lasso selecteren wat je wilt hebben. Dan met control + C selecteren. Control + N een nieuw werkvenster. Control + V je copie plakken.

Vervolgens naar bestand -> Opslaan als -> jpg (Of opslaan voor internet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

In antwoord op je vraag kan ik je de volgende link zeker aanbevelen !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kopieert je uitsnit en plakt hem in een nieuwe afbeelding met witte achtergrond, op een nieuwe laag. Dan kan je je bestand nog verschuiven. Vervolgend voeg je de lagen samen en bewaar het als JPEG bestand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande klopt wel, maar er kan een probleem ontstaan als de pdf niet uit 1 laag bestaat. Ook al geeft het lagenvenster aan dat het 1 laag is; via het menu 1 laag maken en dan kijken of je inderdaad een RGB bestand heb, ander omzetten naar RGB. Dit moet dan zonder meer op te slaan zijn als JPG