Animaties in Powerpoint?

Ik heb een paar vraagjes ;D
*Ik zou graag in een powerpoint presentatie een lijn te voorschijn krijgen. Je hebt bijvoorbeeld een foto en je klikt en dan komt er een lijn tevoorschijn die er iets op aanduid, moet ik hiervoor ook een tweede dia maken of kan dit op de zelfde en hoe doe ik dit?

*Ongeveer hetzelfde maar dan zou ik graag eerst gewoon een foto willen laten zien zonder dat ze weten waarover het gaat en dan ergens de naam tevoorschijn laten komen onder de foto ergens, kan dit weer in een dia?

*En als laatste vraagje, het gaat over een productie van iets, en wil graag een animatie waarbij een boot vanuit Nederland/Belgie naar Japan vaart, kan dit op een site en hoe krijg ik dit dan op mijn presentatie of kan het in Powerpoint zelf?

Ps ik heb powerpoint 2007 ;D

alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

voor vraag 1 & 2 moet je eerst op 1 dia een afbeelding plakken, op de 2e dia kopiër je & plak je dezelfde afbeelding, daarna voeg je u tekst bijvoorbeeld toe.
succes!

Toegevoegd na 21 minuten:
wat je ook kunt doen, het meest handigste, is, gwn naar animaties, dan klik je op animatie:(bv) per alinea van niveau 1

ik heb er een screenshot van gemaakt, ik hoop dat je het zo begrijpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, ik begrijp het, bedankt! ;D

Andere antwoorden (2)

voor die 1ste 2 kan je in dezelfde dia verschillende objecten zetten. Vervolgen ' aangepaste animaties' maken en zorgen dat ze op muisklik getoond worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag 1 en 2 zijn al beantwoord dus beperk ik me even tot vraag 3.
Je kan gewoon een link in een PowerPoint dia zetten. Dat gaat op dezelfde manier als in Word. Zorg wel dat de computer tijdens de presentatie een internetverbinding heeft. Nadeel van deze methode is dat je (tijdelijk) niet in PowerPoint bent. En de afbeelding/tekst van de site komt ook niet in de hand-out die je met PowerPoint maakt.
Als je bijvoorbeeld beschikt over een animated Gif van die bootreis kan je natuurlijk ook besluiten die in een dia te plakken. Dan heb je geen link naar een website nodig. Hou er wel rekening mee dat zo'n .gif er soms voor zorgt dat de betreffende dia tergend traag geladen wordt. De snelheid van laden is afhankelijk van de computer die je voor de presentatie gebruikt.