Plaatje doorzichtig maken?

Hoe moet je een een plaatje doorzichtig maken (dus niet dat je hem niet meer ziet maar dat je hem doorzichtig ziet)
En weet iemand daar een (gratis) programmatje voor?
Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Probeer GIMP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

waarvoor wil je dit gaan doen? voor op een website? dan kan het door met css een transparantie mee te geven (en of javascript).

In photoshop kan het met lagen, maar is niet gratis. Dus belangrijk is wat de toepassing moet zijn. Voor veel toepassingen zijn diverse mogelijkheden, soms kan het ook gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Photoshop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Irfanview, doet heel veel bewerkingen met plaatjes, waaronder doorzichtig (of transparant, zoals het officieel heet) maken en nog veel meer.
Is gratis en lekker snel.
Downloaden via http://www.irfanview.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het met Phoenix van Aviary, dat is is een soort Photoshop om online te gebruiken, het is gratis en je kunt zelfs in lagen werken.

Aviary is een set designtools waarmee je online de prachtigste werken kunt maken. Voor elk doel is er wel iets toepasselijks te vinden. Of je nu met Phoenix afbeeldingen gaat bewerken, of met Raven een vectorlogo maken