iTunes geeft Foutmelding: 'iTunes kan de mediabibliotheek niet opslaan, u heeft onvoldoende toegang voor deze handeling'

Bij eigenschappen heb ik aangevink ' als administrator uitvoeren'. Ook dit helpt niet, wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat deze Foutmelding wegblijft en mijn muziek er dus niet weer uitgegooid wordt??
Ik wordt er echt depressief van ;(
Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het komt nogal eens voor dat een programma niet in een map kan, omdat de gebruiker niet de juiste maprechten heeft om daar alles in te doen.
Je moet dus zgn. 'eigenaar' worden van die map. Dan is alles weer mogelijk.
Natuurlijk vraag je nu: "En hoe word ik dan eigenaar?"
Het is gelukkig niet zo ingewikkeld als je wel zou denken.
Er is een programma (GIGATweaker) dat dit voor je kan regelen. Maar pas er wel mee op, want je kunt er een heleboel in je systeem mee wijzigen! Zelfs dingen die je eigenlijk niet eens gewijzigd zou willen hebben!
GIGATweaker kan in je context menu (het menu dat opkomt wanneer je met de rechter muisknop op een map of bestand klikt) een optie inbrengen: "Eigenaar worden".
Als je dus de muis op de weerbarstige map zet, geeft een rechter muisklik je de kans om daar op te klikken. Dan worden de rechten van die map zodanig gewijzigd dat je er wél in mag schrijven, wissen enzovoort.
GIGATweaker is te downloaden via deze link:
http://7room.net/gigatweaker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan moet je zorgen dat je beheerder bent op die pc en dat je dus alles mag doen op de computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit helpt *misschien*: bij de snelkoppeling van iTunes, rechtermuisknop en dan als (administrator/beheerder) uitvoeren.