Je vraag is niet echt duidelijk, dus er zijn verschillende antwoorden mogelijk.

Is het illegaal downloaden of illegaal aanbieden van Minecraft SP strafbaar?

Volgens de (Belgische) wetgever is het, strikt genomen, illegaal om media- of softwarebestanden illegaal te downloaden en dus ook het aanbieden. Maar, aangezien jaarlijks zo'n 95% van de online downloads illegaal zijn en het praktisch heel moeilijk is om alle illegale downloader te straffen, bestraft de rechtbank enkel diegenen die hun downloads verkopen. Met andere woorden: illegaal downloaden of aanbieden is (praktisch) legaal als je er geen betalende handel van maakt.

Toegevoegd na 4 uur:
"Nederland heeft alleen het uploaden strafbaar gesteld. Daarmee is het in vergelijking met de landen om ons heen een uitzondering. "

"In België geldt dat illegaal downloaden strafbaar is, maar in de praktijk wordt dit alleen bestraft als er sprake is van handel."

bron: http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/project/2018803/mediawijsheid/2157348/maatschappijleer/item/3000828/europese-regelgeving-tegen-illegaal-downloaden/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Cashher: als je in België woont dan is illegale bestanden uploaden in principe legaal. In Nederland is het strafbaar.

Andere antwoorden (3)

Dat kan toch niet. Hoe kan een spel dat gwn ontwikkeld is nou illegaal zijn. Je bedoelt waarschijnlijk dat als je het heb gedownload heb of het illegaal is. Ja behalve als je ervoor betaald heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je het legaal wil spelen moet je een licentie kopen/krijgen/hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee zolang je het maar niet verspreidt