waar staat mijn windows vista licentie opgeslagen?

daar dat mijn harde schijf van mijn laptop beschadigt is heb ik deze moeten vervangen, gelukkig kan ik door deze hardeschijf aan te sluiten op een andere pc nog wel bij mijn documenten. Nu is mijn vraag om dat de licentie sticker zo vervaagt is dat ik er niets meer uit kan halen,
Is er een locatie waar mijn licentie (windows vista) opgeslagen staat?
De hardeschijf heeft namelijk helaas geen recovery ingebakken.
En ik heb ook geen recovery cd gemaakt (ik weet het, stom van me)

gebruik maken van programma's als magical jelly bean keyfinder heeft geen zin. Deze doorzoekt namelijk alleen de C schijf.

Maar als zon programma het kan vinden moet het ook handmatig lukken, lijkt mij.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

ik vrees dat dat moeilijk wordt een niet actieve vista partitie heeft een encrypted serie nummer in het register
dat wordt hem dus helaas echt niet vrees ik
je kan hem alleen vinden als die vista actief is

vraagje is je oude hd zodanig dat hij niet meer opstart ?
ook al is het in velige modus alleen ?
wat je zou kunnen proberen is hem toch even terug te zetten en ook al lukt het niet op van je vista op te starten
misschien nog wel in veilige modus met netwerk verbindingen ?
als dat lukt probeer het programma belarc advisor
erop te zetten
die vindt het serienummer wel

als dat niet gaat

misschien lukt het je toch om op te starten van die recovery partitie ? en probeer dan windows er nog eens op te zetten met fabrieks setting al lukt het maar 1 keer
misschien lukt het je dan nog om die recovery dvd set te branden ?
of wellicht krijg je die optie meteen te zien in de eerste opstart van de recovery partitie ?
(kleine kans)
Als laatste optie kun je proberen de oude hd te klonen naar de nieuwe schijf dus inclusief de recovery partitie
en de bijbehorende opstart boot record ?
ook al zou je alleen die recovery partitie met de bijbehorend mbr kunnen redden dan kom je heel ver

Je kan zelf proberen de bestanden van die recovery te redden en handmatige de partitie te reconstrueren met opstart mbr maar dat is er lastig
succes
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je antwoord. met een beetje moeite heb ik de laptop in de veiligemode kunnen opstarten. (hij bleef een tijdje hangen op atipcie.sys) en van daaruit heb ik mijn licentie op kunnen halen met een keyfinder. nu de licentie maar ergens veilig opschrijven. Dankjewel