Zwart wit foto met kleur accent maken?

Zwart wit foto met kleur accent maken? Maar dan zonder lagen. En liever niet in photoshop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4.5K

Antwoorden (5)

Probeer GIMP, het gratis alternatief voor photoshop.
http://www.gimp.org/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met het gratis programma Picasa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn twee goede gratis apps. De eerste heet color splash free. Werkt heel eenvoudig. De ander heet photo splash for free. Ook goed maar persoonlijk vind ik de eerste prettiger en beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt een duotone afbeelding.
Dat kan volgens mij met de onderstaande online editor:
http://pixlr.com/editor/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ... als je ECHT een stevig kleuraccent wilt zien ..
dan weet ik wel iets voor je ..
Alleen is het niet allemaal digitaal.
Maar dat vraag je ook niet, dus ik geef je gewoon het idee.

- Draai je zwart/wit foto op een goede resolutie en hoogglans foto-papier uit op de afmeting die je hebben wilt. Maak er 10 stuks van ongeveer.

- Neem een potje acrylverf in de kleur die je wilt gebruiken en een kwast waarmee je kunt detailleren wat je wilt.

- Kies het deel van de foto waar je het kleuraccent wilt hebben en breng daar de verf op aan.

Moet onder de kleur de afbeelding nog zichtbaar zijn, neem dan plakfolie in de kleur die je hebben wilt (te koop bij een goede winkel in grafische materialen) neem daar de doorzichtige versie van.
En doe hetzelfde als je eerder met de verf zou hebben gedaan.
Is het TE doorzichtig dan doe je er meerdere lagen op.

Dit is serieus bedoelt.
Je zult eens zien hoe lekker het is om met echte verf en een kwast te werken in plaats van met een muis of een tablet.

Heel veel succes en vooral plezier.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja; die 10 stuks is om te experimenteren.
Voor als je de smaak helemaal te pakken hebt.:-)