formule excel 2007 aftrekken?

Hallo
Ik ben pas begonnen met excel een tabel te maken nu heb ik een probleempje .
Ik wil in 1 vakje bv B42 een totaal krijgen van B2 tot B40, maar iedere keer als ik weer iets bijvul moet daaronder alleen komen te staan wat van de vorige rij afgetrokken is
dus B2-B3 (dan moet er een totaal komen) en als ik dan in B4 iets invul moet ik dat zelfde vakje B42 alleen maar te zien krijgen wat dan B3-B4 is ?

alvast bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je vraag niet helemaal. Je wil in vakje B42 het totaal van B2 t/m B40 hebben (op B42 gaan staan dan: =b2;b40 Maar ik snap niet wat je voor de rest wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je ook niet. Wat wil je nou precies in B42 zien? Het totaal van B2 tot B40 of B3-B4? Als je iets duidelijker omschrijft wat je wilt, kan ik je vast wel helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry heb t niet helemaal goed uitgelegt , ik ben op rij 2 begonnen a2 staat een datum die moet zo blijven
B2 staat het getal 136
B3 133 < moet eraf bij B2
B4 130 < moet eraf bij B2 hoop dat t zo duidelijker is in B42 moet iedere keer een totaal komen te staan dus in de eerste instantie krijg je
B2 - B3 = 136-133= in vak B42: 3
maar dan als ik in B4 iets invul moet dat ook weer bij B2 eraf gehaald worden en moet dus in vak B42 : 6 komen te staan hoop dat dit duidelijker is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een lastige geval, want je wilt in B42 telkens een andere formule uitrekenen.
Eerst wil je daar
B2-B3, daarna
B2-B4, daarna
B2-B5, enz.
Begrijp ik dat goed? Ik heb nog een volgende vraag, voor ik je een voorstel kan doen:
Wordt het getal in kolom B steeds kleiner (in je voorbeeld wel: 136,133,130)? Of kan het ook gebeuren dat het getal weer een keer groter wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nomen: Het exact in B42 laten zien zou ook nog kunnen hoor... dan een extra kolom D toevoegen, daarin controleren welk getal in kolom C (in mijn voorbeeldje) het laatste is ingevuld (via ALS vergelijkingen met de vorige cel) alleen dat getal zichtbaar laten zijn en in B42 een formule zetten die het totaal van kolom D laat zien. Daarna kan je C en D ook nog verbergen, en heb je volgens mij precies wat de vragensteller wil.
Maarja... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou inderdaad ook kunnen dat de getallen een keer groter worden ( 136,133,130,132) b.v RobjuhK bedankt maar t gaat over 1,5 sheet vol met deze getallen als ik overal een apparte kolom achter moet zetten denk ik dat de tabel te groot en on overzichtelijk word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is er een mogelijkheid mijn bestand te posten hier zodat jullie mischien beter inzicht krijgen wat ik bedoel>?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een excel tabel die te groot wordt door een extra kolommetje?! Dat wil ik wel eens zien :) Kan je het bestand ergens online zetten en hier de link geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet te groot door één kolom maar staan meer van dit soort kolommen in als ik voor elke kolom een kolom bij moet maken wordt het te onoverzichtelijk wil hem best online zetten maar zou niet weten waar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bijvoorbeeld dit gebruiken...:
http://www.speedyshare.com/ Dan de file uploaden, en de link hier plakken. Ook het password opschrijven, zodat je later zelf de file weer eventueel kan deleten. (Als alles helemaal niet lukt kan je de file ook nog direct naar me mailen: rk@xs4all.nl )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is ie http://www.speedyshare.com/files/30153991/Tabel_maten_en_Gewichten.xlsx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah thanx... ik snap het probleem nu, en ga er ff over denken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja… lastig. Om precies de laatste te kiezen, dat wordt toch veel getruuk, of een macro. Wat je wel alvast kan doen ( aan de hand van voorbeeld dat je gaf): in B18 zetten: =B5-MIN(B5:16) (en dat kopieeren naar C18, D18, etc) Dat geeft dan het verschil tussen B5 en het minimum. Dan wel zorgen dat het minimum elke dag minder wordt! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke ik zal t is gaan proberen

Antwoorden (2)

Kijk misschien even met de breedte van de tabel. Meer problemen met de tabel? Het kan ook zo zijn dat de tabel niet verder uitgerekt kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom voeg je niet gewoon een kolom C toe, waar de verschillen instaan? Dan kan je van elke dag het verschil zien, en daar zelfs een grafiekje van maken.

Gewoon de formule over de hele kolom C doortrekken, maar niet vergeten de de verwijzing naar B2 absoluut te maken (dus =B$2-B3 zetten, in C3). Zie voorbeeldje.

Toegevoegd na 3 dagen:
Tja... lastig. Om precies de laatste te kiezen, dat wordt toch veel getruuk, of een macro.

Wat je wel alvast kan doen ( aan de hand van voorbeeld dat je gaf): in B18 zetten: =B5-MIN(B5:16) (en dat kopieeren naar C18, D18, etc)

Dat geeft dan het verschil tussen B5 en het minimum. Dan wel zorgen dat het minimum elke dag minder wordt! :)