Hoe reset ik een draadloze router?

Een draadloze router gekregen maar zonder inlogcodes.
hoe reset ik dat malle ding en kan ik hem opnieuw instellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk merk? Model nummer?

Het beste antwoord

Er zit een klein knopje op de router,druk die met de punt van b.v een balpen 5 sec in en hij is gereset,wil je terug naar de fabrieksinstellingen dan ongeveer 20 sec indrukken.
En 'zachte'reste kan je doen door ongeveer 1 min de stroom van de router af te halen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een 'zachte'reset doe je als je verbinding is weggevallen de instellingen blijven dan behouden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van het merk of model van de router af. Zo heeft mijn Sitecom router dat niet, terwijl een oudere Netgear router van mij dat wel heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de nieuwe modellen site kom routers hebben een OPS knop dat is ook gelijk de resetknop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sitecom!
Tik foutje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
u bent een held...

Andere antwoorden (2)

Als je googelt op het type krijg je vast wel een handleiding die te downloaden is.
Daar moet het dan in staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarschijnlijk wist u al: met aan/uit zetten reset je hem niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De router benaderen

Sluit de router met een netwerkkabel aan op de netwerkaansluiting van je computer of laptop. Via een internetbrowser kun je in het configuratie menu van de router komen. De router benader je door het ip adres als internetadres in de browser in te voeren, vaak is dit 192.168.1.1 of 192.168.0.1. Welke dat precies is, lees je in de handleiding van je draadloze router.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inloggen in de router is om de configuratie in te stellen,niet om hem te resetten.
Eerst resetten en dan je router in om alles in te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je router in kan om hem in te stellen, waarom zou je die dan willen resetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller weet de ingestelde codes niet dan kan je dus niet in je router komen,daarvoor heb je een gebruikersnaam/wachtwoord nodig.
Als je de router reset of terug zet naar de fabrieks instellingen kan je met de standaard gebr,naam/wachtwoord (meestal admin/admin) de router in om hem opnieuw in te stellen.