Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet hoe je een groot excel bestand kunt afdrukken op A3 formaat ?

Ik heb een excel bestand dat gaat van kolommen A naar AG en in rijen van 1 tot 145. Hoe kan ik dit op A3 zodanig printen dat ik vrijwel het gehele papier vol heb, en niet meerdere blaadjes of alles op 1 blad maar zo klein dat niets meer te lezen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afdrukbereik instellen op je hele tabel, dan afdrukvoorbeeld kiezen, pagina instellen op A3 liggend en schalen naar 1 x 1 pagina. In de preview kun je nog wat slepen aan de kantlijnen om je blad zo vol mogelijk te maken. Kijk in het voorbeeld of het leesbaar blijft, anders moet je b.v. schalen naar 1 x 2 of naar 2 x 2 pagina's en zit je dus toch met meerdere blaadjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je selecteert je printer en kist voor a3 papier instelling. Daarna selecteer je alle cellen met je muis en kiest afdruk bereik en klik dit aan. Daarna print en selecteer alles op 1 pagina
(Lees meer...)
12 jaar geleden
De 1e antwoordgever heeft gelijk, maar als je niet alle info uit de kolommen nodig hebt voor je print, kun je deze kolommen verbergen via "opmaak" kolom" "verbergen." Zo maak je je afdrukbereik wat kleiner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding