Microsoft Outlook of Outlook Express?

Mijn Microsoft Outlook is ineens verschrikkelijk traag geworden en het duurt ruim 5 minuten (echt waar, ik overdrijf niet) om hem op te starten. Heb al van alles geprobeerd om het op te lossen (virusscans/overbodige programmas verwijderen, tijdelijke bestanden verwijderen/checken op spyware/etc.) niets lijkt het op te lossen. Aangezien Outlook Express helemaal normaal opstart overweeg ik deze te gaan gebruiken ipv Microsoft Outlook.

Maar kan ik dan ongestraft doen of raak ik dan van alles en nog wat kwijt???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Mochten de bovenstaande adviezen niet voldoende effect hebben dan adviseer ik je je registerbestanden op te schonen.

Zoals je aangeeft heb je programma's verwijdert en hierdoor zou het zo kunnen zijn dat je register aan een opschoonbeurt toe is. Dat wil zeggen, lege registersleutels verwijderen en het register defragmenteren.

Verder weet ik niet of je je pc op spyware en Trojans hebt gecheckt?

Meer info over registers opruimen, trojan en spyware checks zie bronnen.

bron eindigt op 40734 eerst om besmetting uit te sluiten.
bron eindigt op 55 daarna om (nieuwe) besmetting te voorkomen.

Wat ook nog kan werken is de ingebouwde diagnose-tool van MS Office. Dit wil ook nog weleens wat sterke verbeteringen van de prestaties van je Outlook brengen.
Dit kun je vinden in MS Outlook onder help, office diagnostische gegevens.

Ook het uitvoeren van Windows/Microsoft Update kan sterke verbeteringen in de performance van je pc bewerkstelligen.

Als je alles hebt gedaan is het misschien een goed idee om regelmatig een backup te maken van belangrijke bestanden en wellicht je pc eens een keer aan een grote onderhoudsbeurt te onderwerpen. Misschien doe je dat al, maar dat kan ik van hier uit niet zien, dus vandaar de tip. Een stappenplan daarvoor vind je op de websites van Schoone Pc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas alles gedaan, niets helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook je andere reacties gelezen bij andere antwoorden. Je kan de optie Thunderbird nog proberen, maar daar los je niks mee op. Er is een onderliggend probleem en dat probleem moet aangepakt worden. Ik denk aan een Trojan of Rootkit. Ik adviseer je zsm je persoonlijke gegevens te backuppen voor het geval er echt iets misgaat. Je hebt dan in ieder geval je gegevens nog. Heb je een HijackThis logje gepost op Nucia Forum? Zo ja, wat is de uitkomst?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet eerlijk gezegd al niet eens wat een HijackThis logje is. Maar zal eens gaan snuffelen op internet, kan vast wel ergens vinden hoe ik dat doen moet. Heb idd een Trojan gevonden en verwijderd. PC is in zijn geheel wel sneller geworden maar Microsoft Outlook nog steeds niet. Gebruik nu even Outlook Express en dat werk prima. Heb al een back up van de belangrijkste gegevens, is een goede gewoonte geworden sinds mijn oude pc crashte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel mijn probleem nog niet (volledig) opgelost is heb jij me wel het meest op weg geholpen!!! Mijn dank daarvoor!

Andere antwoorden (4)

Ja, je inbox en verzonden items en dergelijke, die staan er uiteraard niet in. Idem voor je adresboek (hoewel je die uiteraard gewoon kun importeren).

Verder kun je het volgens mij straffeloos doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou Microsoft Outlook gebruiken. Hier heb je, als het goed is voor betaald. Bovendien heb je het erbij gezet. Als je het dus niet gebruikt, zou ik het weggooien.
Maar als je het wilt weggooien heb je de installatie cd nodig. Wat ik dan als eerst zou proberen is om Microsoft Outlook opnieuw te installeren.
Back-up wel eerst je mail en contactpersonen.
Dit staat in C:\Documents and Settings\JOUW NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst / archive.pst
Zorg er wel voor dat je verborgen bestanden en mappen weergeeft. (Extra > Mapopties > weergave > verborgen bestanden en mappen weergeven)
Daarna de CD erin, outlook weggooien en weer installeren.
Als die het dan nog niet doet, kun je kijken of Outlook express beter werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik die back-up gemaakt heb (heb beide bestanden op usb-stick gezet), en Outlook verwijderd en weer geinstalleerd, volstaat het dan om beide bestanden weer terug te zetten in de genoemde map?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat durf ik niet zeker te zeggen. Misschien is het nog wel zo dat je in Microsoft Outlook eerst aan moet geven, dat dát bestand gebruikt moet worden of dat je eerst zelf die mappen moet aanmaken.
Je zou ook eens kunnen controleren of je veel grote berichten hebt. Sorteer je inbox en verzonden items eens op grootte en kijk of je berichten groter dan 1 Mb weg kunt gooien. Als Outlook start, laadt het je berichten. Het kan zijn dat dat lang duurt, omdat je mailbox erg groot is geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mailbox en submappen zijn nagenoeg leeg, dat kan het niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ga ik toch richting virus of rootkit denken. Je kunt dat controleren met een online scanner. Outlook Express is wat mij betreft geen volwaardige vervanger voor Outlook. Dan zou ik nog eerder Thunderbird overwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb alle tips hier opgevolgd (behalve nog het verwijderen van MO en opnieuw installeren), alle mogelijke scans voor trojans, virussen etc. gedaan. Miscchien moet ik mijn pc maar eens wegbrengen naar een expert maar ik vrees dat dat me meer geld gaat kosten dan ik nu verstandig is. maar goed, heb mn computer toch nodig.
Wat je ook kan doen is iets heel anders. Het feit dat je een windows computer hebt wil niet zeggen dat je microsoft software hoeft te gebruiken. Heel veel mensen zijn bijvoorbeeld overgestapt op firefox als browser i.p.v. Internet explorer. Zo heb je ook een mailvariant: thunderbird. Deze is van dezelfde makers als firefox en werkt razendsnel. Ik gebruik thunderbird al jaren met veel plezier. Het enige dat je hoeft te doen is downloaden, installeren en instellen. Het kost net als firefox niks en het is een heel veilig programma. Zie bron voor download adres...