Als ik de nieuwste versie van adobe flashplayer wil installeren verschijnt de volgende mededeling: Sluit BRCCMCTL, hoe doe ik dit?

En wat is brccmctl eigenlijk, het is iets van mijn Brother printer, daar ben ik al achter. maar waar is het voor?Is het echt nodig op mijn pc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Het bestand is onderdeel van de drivers die bij de Brother printer horen. Ik zou het dus niet verwijderen. Wel kun je, via Start > Zoekopdracht starten (of: Uitvoeren), even kijken onder het tabblad Opstarten of brccmctl.exe daarbij staat. Als dat zo is, kun je het uitschakelen en, nadat je je pc opnieuw hebt gestart, nog eens proberen om FlashPlayer te installeren.

Lukt dat nog niet? Druk dan tegelijk op de 3 toetsen (Ctrl, Alt, Del) om naar Windows taakbeheer te gaan en sluit, onder het tabblad Processen, het proces brccmctl.exe. Dan zou het probleem in elk geval opgelost moeten zijn. Het enige risico dat je hierbij loopt, is dat je software van je printer niet meer (goed) werkt en je die opnieuw moet installeren.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik zie dat er per ongeluk een stukje tekst is weggevallen.
Er staat:
Wel kun je, via Start > Zoekopdracht starten (of: Uitvoeren), even kijken onder het tabblad Opstarten of brccmctl.exe daarbij staat.
Dat moet zijn:
Wel kun je, via Start > onder "Zoekopdracht starten" (of: "Uitvoeren"), het commando msconfig invullen, vervolgens op "Enter" klikken, en even kijken onder het tabblad Opstarten of brccmctl.exe daarbij staat.
Pieter2011