hoe stel ik mijn toetsenbord in als muis?

Als ik bijvoorbeeld spatie druk, dat ik dan een muis klik doe. hoe moet ik dit instellen en waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
7.4K

Antwoorden (1)

Druk tegelijkertijd op SHIFT, ALT en NUM LOCK. In het systeemvak zie je dan een plaatje van een muis.

Druk je nu op de toets NUM LOCK, dan kan je de muistoetsen gebruiken.
Zo bestuur je de muis met de toetsen van het cijfergedeelte van je toetsenbord:

2 en 8: de muis verticaal bewegen
4 en 6: de muis horizontaal verplaatsen
1, 3, 7, 9: de muis diagonaal bewegen
/ en daarna 5: klikken met de linkermuisknop
- en daarna 5: klikken met de rechtermuisknop
+ : dubbelkikken

Door te dubbelklikken op het icoontje met de muis, kan je trouwens extra instellingen wijzigen, zoals bijvoorbeeld de snelheid van de cursor.
Pieter2011
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Klopt: werkt t/m Vista. Bij Win7 gaat het zo:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Use-Mouse-Keys-to-move-the-mouse-pointer