Als ik mijn apache probeer aan te zetten krijg ik deze fout melding: ERROR: Apache server not started [-1] hoe los ik dit op?

Voor dat ik xampp sloot deed ie het nog maar als ik hem wil opstarten krijg ik die foutmelding: "ERROR: Apache server not started [-1]"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het probleem lijkt namelijk wel op het onderstaande.
Het is dat ik hier niet zo'n machine heb staan anders kon ik het wel even nalopen.

Heb het één en ander even vrij vertaald uit de onderstaande link.

Zorg eerst dat Apache uit is
Kijk of Svc uitgevinkt staat
Ga vervolgens naar je XAMP directory
(C:\xampp\apache\ – I installed the xampp in C:\)
Dubbelklik op apache uninstall service.bat
Deze staat als het goed is in je apache directory.
Nu open je Xampp controlepaneel en klik op start.
De Svc moet niet aangevinkt zijn.

Het e.e.a. is natuurlijk wel op eigen risico ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier word ook een dergelijk probleem besproken.
Mischien dat daar een eventuele oplossing te vinden is....
http://www.goeievraag.nl/vraag/hulp-xampp-apache-server-starten.93937