hoe komt het dat ik java jdk niet kan installeren?

als ik het bestand open waar ik java jdk voor nodig heb, staat er dat ik het niet heb.
ik heb java jdk dus gedownload, maar als ik het gedownloade bestand wil installeren, lukt dat niet.
er staat dat het geen geldige win32-toepassing is.
wat moet ik nu doen? ik heb de java jdk voor windows x64 gedownload, volgens mij is dat gewoon goed. hoe kan ik het nu wel installeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als het goed is is de jdk x64 geen 32-bits toepassing, maar een 64-bits. De foutmelding is dus terecht. Waarschijnlijk heb je een 32-bits besturingssysteem geinstalleerd. Download dus de x86 (32-bits) versie van de JDK-installer voor Windows.

Checken welk besturingssysteem je hebt? Rechtermuisknop op 'My Computer' en dan 'properties' aanklikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, maar bij mij staat er dat ik een microsoft windows XP heb, er staat niets over x64 of x86.
Zal ik gewoon de x86 proberen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je een erg oude versie van XP, sowieso een 32-bits. Dus inderdaad gewoon de x86-installer downloaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en ja hoor, ik heb hem gedownload, nu kan ik hem niet openen omdat er staat dat ik onvoldoende rechten heb.
ik ben trouwens administrator op de computer.