Hoe kan ik een mooie enquête maken in word (2007)?

Ik wil een vijftal hokjes achter 40 vragen hebben welke van 'helemaal niet' tot 'heel erg' oplopen. Hij wordt uitgeprint dus de hokjes moeten makkelijk in te vullen zijn met de pen.

Hoe maak ik een nette overzichtelijke enquete? Is hier een bepaalde opmaak voor o.i.d??

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.8K

Antwoorden (4)

Als je op de link in de bron klikt opent een worddocument waar alles wordt uitgelegd.

Overweeg ook om het in excel te doen, veel makkelijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt beter exel downloaden , dat is een fijn progammatje met overzichtelijke hokkies !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit document kan u maken met Word door een tabel in te voegen met 6 kolommen en 41 rijen.
Nadien selecteert u de 5 rechtse cellen en zet die op 1cm breedte door rechts te klikken en nu via Tabeleigenschappen=>Cel=>Voorkeurbreedte.
Selecteer nu dezelfde cellen in rij 1 en klik rechts en dan op Cellen samenvoegen.
Nu kan u evt nog het lettertype en grootte aanpassen.
Uw tabel is klaar.

Zoals reeds door andere mensen opgegeven is dit eenvoudiger in Excel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik de optie formulier maken in Word. De uitleg vind je onder het vraagteken rechts boven in de menubalk. In principe kun je dan je vraag typen en de beantwoorder kan dan enkel in de hokjes achter de vraag klikken. HEt hokje wordt dan zwart. Je hebt dan dus een digitale enquête. Die kun je natuurlijk ook uitprinten.
Vraag: ga je de enquête handmatig verwerken of middels scannen? Je moet in geval van de laatste optie wel rekening houden met de eisen die de verwerkingssoftware stelt.
40 vragen is overigens best al veel, kans dat de respons minder zal zijn.
Bij de tabel optie als door eerdere beantwoorder genoemd kun je ook een dubbel aantal kolommen kiezen en vervolgens bij de tussenkolommen de boven en onder lijnen weghalen. De invulhokjes komen dan vrij te staan. Bedenk wel dat als de tekst van de vraag langer is dan één regel, de invulhokjes ook hoger worden. Dit is dan ook wel weer op te vangen maar toch minder eenvoudig dan gesuggereerd.
Succes