Hoe open ik Epub bestanden?

Ik heb een E-reader en een CD met wat boekbestanden daarop. Deze bestanden heten b.v. "Ontvoerd.epub"
Lijkt mij goed, maar kan deze toch niet openen, niet op mijn computer, maar ook niet op de E-reader. Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
16.1K

Antwoorden (3)

Er zijn inderdaad een aantal modellen e-readers die slecht met epub overweg kunnen. Op de computer kan je ze openen met het gratis programma calibre. Met dit programma kan je zowel een bibliotheek beheren, bestanden omzetten van en naar o.a. epub en epub bestanden lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download adobe digital editions... Daarmee kan je het openen en lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om een epub bestand op je computer te kunnen openen heb je een speciaal programma nodig, bv. Adobe Digital Editions. Als je dat downloadt en installeert, zou je het epub bestand in elk geval op je computer moeten kunnen openen.
Mocht het een epub bestand zijn met DRM beveiliging, dan zijn er nog wat extra acties nodig, nl. het aanmaken van een Adobe ID en het autoriseren van je computer. Zie daarvoor de stap-voor-stap handleiding in de bron (stap 3 t/m 4).
De volgende vraag is dan of je e-reader geschikt is voor epub bestanden. Dit kan je terugvinden in de handleiding of anders door de naam van de e-reader en 'specificaties' in te toetsen in Google. Als je e-reader epub bestanden kan openen, dan kan je de bestanden via Adobe Digital Editions verplaatsen naar de e-reader (stap 5).
Als je e-reader geen epub bestanden kan openen, dan kan je de bestanden soms omzetten naar een ander bestandsformaat dat je e-reader wel aankan, zoals pdf.
Succes!