Wat is een simpele keylogger voor je Windows pc?

Nu heb ik steeds dat ik mijn wachtwoorden vergeet voor mijn talloze accounts voor op het internet. Op internet had ik een handige USB ''hack'' gevonden maar die werkt achteraf toch niet helemaal naar behoren(usb erin software starten en wachtwoordjes rollen eruit) dat was dus niet het geval. Mijn vraag dus: is er een simpele keylogger die al mijn wachtwoorden op de pc kan onthouden en weergeven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Firefox heeft een wachtwoorden onthouden functie, andere browsers ook

Het beste antwoord

Een keylogger is eigenlijk een spionagetool. Je kúnt een keylogger natuurlijk gebruiken om wachtwoorden te onthouden, maar daar is zo'n ding niet voor bedoeld.

Wat jij nodig hebt, is ofwel de functie "inloggegevens onthouden" (de naam kan wat verschillen tussen verschillende browsers), of een apart programmaatje.

Alle bekende browsers (Internet Explorer, Firefox, Opera, Chrome, enzovoort) hebben de functie om je inloggegevens te onthouden. Zet die functie aan, en je hoeft zelf niets meer te onthouden.

Een andere mogelijkheid is een programmaatje zoals bijvoorbeeld Keepass te installeren. Daarin moet je eenmalig zelf je inloggegevens invoeren. Keepass bewaart die gegevens dan voor je. Voor de veiligheid zit er op Keepass ook een wachtwoord. Het grote voordeel is dat je vanaf nu *alleen* nog maar het wachtwoord van Keepass hoeft te onthouden; met dat ene wachtwoord heb je vervolgens toegang tot al die andere wachtwoorden van al die sites en al die accounts die je wel eens gebruikt.

Cryofiel
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het allerhandigste is wat mij betreft een online documentje, bijvoorbeeld aangemaakt in google drive. Daar kan je alle inlogs en wachtwoorden opslaan op een door jouw te kiezen manier. Keyloggers lijken leuk, maar zodra die gehackt worden, ben je helemaal weg!
Op Area404.nl staat een linkje naar het progje keepass dat wel een safe optie schijnt te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het makkelijkste vind ik een plaknotitie, want die hoef je niet aan te klikken, en hij staat altijd open.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals Cryofiel aangeeft: Wat je zoekt is een passwordmanager. Ik gebruik zelf tot grote tevredenheid al enige tijd Last Pass.

Last Pass onthoud je wachtwoorden voor allerlei webdiensten en vult deze desgewenst automatisch in. Daarnaast kan Last Pass ook wachtwoorden genereren, zodat je altijd een sterk wachtwoord gebruikt. Als extra beveiliging kun je per website instellen dat een wachtwoord pas ingevuld mag worden nadat je het hoofdwachtwoord hebt ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
google en type in " recover my files " of recover my password "