Hoe kan ik photoshop een foto bewerken zodat je het effect krijgt van Andy Warhol?

Ik heb de vraag gekregen of ik een foto kan bewerken zodat je het idee hebt van de foto's van Andy Warhol. Hoe kan dit in Photoshop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2K

Antwoorden (2)

Dat kan u doen door op kleur te selecteren en nadien het door u gewenste kleur te geven, indien er nogal wat schaduwvlakken inzitten dan zal u dit in meerdere keren moeten doen. Hier en daar verloren stukjes kan u dan bijkleuren met het penseel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie afbeeldingen:
1/2/3/4 Neem portretfoto, knip hoofd uit met lasso en plaats in nieuwe laag.
5/6/7 Maak nieuwe layer voor de achtergrond en vul met felle kleur.
8/9/10/11 Selecteer de laag met hoofd. Verander dit portret in zwart-wit print. Kan op verschillende manieren. Bijv. >Afbeelding>Aanpassingen>Drempel.(threshold). Kies >filter>Artistiek>Filmkorrel (neem een flinke korrel (12-18) Pas lichtste gebied aan zodat grootste gedeelte gezicht wit is. Verhoog contrast. >Afbeelding>Aanpassingen>Niveaus en schuif regelaar naar rechts.
12/13/14/15 selecteer laag met hoofd en selecteer met lasso bijv. het gezicht. dan ga naar nieuwe lege laag en kleur daar selectie in met warhol kleur. herhaal dit tot alle vlakken gekleurd zijn.
17/18/19/20 Ander kenmerk warhols stijl is herhaling met variatie. Kopieer en plak het portret nog 3 maal en verander de kleuren.

Veel plezier!

Toegevoegd na 38 minuten:
Bijgevoegd een Powerpoint Bestand met welke kleuren Warhol gebruikte.

Toegevoegd na 1 uur:
Open een plaatje van Marilyn Monroe gemaakt door Andy Warhol in Photoshop. Met color sampler tool (I) kun je dan RGB waarde zien.

ROZE = R 243, G 195, B 204
ROOD = R 246, G 60, B 65
GEEL = R 251, G 205, B 58
BLAUW = R 173, G 210, B 228