waarom is dit Excel bestand is te groot(20mb)?

In dit bestand zaten eerst tabellen en andere gegevens.
dit heb ik verwijderd maar het bestand blijft groot?
omdat het bestand te groot is om op goeievraag te uploaden heb ik het via speedyshare gedaan.

http://speedy.sh/gnnrd/test-kopie.xlsx
excel bestand is 20mb groot

Toegevoegd na 6 minuten:
lijkt erop dat het te lang duurt om het bestand te downloaden. degene die toch nog willen helpen, het excel bestand is gewoon helemaal leeg, tenminste alle cellen zijn leeg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
11.3K

Het beste antwoord

Het bestand is niet leeg.

Ik weet niet *wat* er nog in de cellen staat, maar er staat in ieder geval ofwel inhoud, ofwel opmaak in de cellen. Dit kun je zien door op Control-End te drukken: Excel gaat dan naar de meest rechts-onderste cel van het blok cellen waar nog iets instaat. In dit geval gaat hij dan naar cel BJ1048575 - dus het blok cellen met informatie is heel, heel groot.

Je zult de cellen echt leeg moeten maken. Dat gaat het beste door ze te verwijderen. Dus niet alleen de inhoud weghalen, maar echt de cellen zelf weghalen (waarna Excel automatisch nieuwe, echt lege, cellen zal toevoegen om toch een volledig werkblad te houden).

Ik jouw bestand heb ik dat als volgt gedaan:
1.  Druk op Control-Home. Je gaat dan naar de linksbovenste cel.
2.  Druk op Control-Shift-End. Je gaat dan nara de rechtsonderste cel
      waar nog iets instaat (in jouw geval BJ1048575), en je selecteert
      meteen alle tussenliggende cellen.
3.  Druk op Shift-Spatie. Je selecteert nu hele regels in plaats van
      alleen het cellenblok. Dit is niet echt nodig, maar het maakt de
      volgende stap wat makkelijker.
4.  Druk op Alt-W en dan op V. Dit verwijdert de geselecteerde regels.
      (Als je geen nederlandstalige, maar een engelstalige versie van
      Excel hebt, moet je op Alt-E en dan op D drukken).

Het is mogelijk dat Excel nu klaagt dat hij geen Undo-informatie kan opslaan omdat de bewerking te uitgebreid is; dat is in orde. Ook zal het een tijdje duren om alle informatie te verwijderen en nieuwe, lege regels toe te voegen.

Als je daarna het bestand opslaat, zul je zien dat het nog maar zo'n 11 kB groot is.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is gelukt! maar zit er alleen info op de bj1048575 of ook andere cellen? want in het excel bestand zaten eerst namelijk tabellen etc. ik ga het ff zo proberen in het originele bestand. ik houd je opd e hoogte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hallo nu ff een vraag. wat voor informatie staat eigenlijk in de cellen? hoe hoe is dat gemaakt. kan ik dat ook vinden in de celeigenschappen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan sneller: - Klik met rechts op het vierkantje boven de'1', rechts naast de 'A'. Alle rijen en kolommen in het werkblad worden nu geselecteerd en het contextmenu verschijnt. - Klik in het contextmenu op 'Verwijderen', de melding dat undo niet beschikbaar is komt voorbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom ik die vraag stel is omdat in het originele bestand tabellen in zit. als ik je stappen volg dan verwijder ik ook tabellen met de gegevens erin. natuurlijk kan ik gewoon de tabellen en gegevens kopieren en dan plakken maar zou erg handig zijn om te weten hoe het komt en hoe degenen dat heeft gedaan. dan weet ik ook hoe je op ong dezelfde manier dat ongedaan kan maken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ff uitprobere
Cryofiel
10 jaar geleden
Je kunt ook kijken waar *volgens jou* de laatste informatie staat. Dus ga naar de onderste rij waar volgens jou nog iets zinnigs staat. Selecteer dan alle rijen vanaf de rij daaronder t/m rij 1048575, en verwijder die rijen. Ga daarna naar de meest rechtse kolom waar volgens jou nog iets zinnigs staat. Selecteer dan alle kolommen vanaf de kolom rechts daarvan t/m kolom BJ, en verwijder die kolommen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit was eigenlijk voldoende. de rest heb ik wel op een ander manier gedaan. bedankt!