Foutmelding Windows Live Essentials - Wat moet ik doen?

Beste Leden,

Ik zit al ongeveer 2 weken met een probleem. Ik zal proberen dit zo gedetailleerd mogelijk uit te leggen hieronder. Ik heb letterlijk overal gezocht op het internet en van alles gedownload van Installer clean ups tot Windows Fix programma's en niets heeft geholpen. Ook de forum van Windows antwoord niet op mijn vragen die ik daar heb geplaatst. Ik hoop dat jullie mij wél hiermee kunnen helpen.

Ik maak al een lange tijd video's op YouTube met behulp van Windows Live Movie Maker. Nu heb ik dit helaas niet meer omdat ik Windows Live Essentials 2012 niet kan downloaden én installeren. Dit is het probleem:

Na het downloaden krijg ik de volgende foutmelding: ''0x80040609 Bron: PhotoGallery''. Ook nadat ik van alles heb geprobeerd om hem aan de praat te krijgen, krijg ik ook soms de Foutmelding: ''0x80040609 Bron: dotNET40''.

Nogmaals, ik heb al van alles geprobeerd. Fix programma's gedownload, Windows Live Essentials compleet verwijderd van mijn gehele PC en opnieuw geïnstalleerd en allemaal helaas zonder resultaat.

Iets wat misschien jullie op weg kan helpen, ik had op mijn :C Schijf heel weinig ruimte en had alles naar mijn :F Schijf verplaatst. Misschien heeft het hiermee te maken, want sinds die tijd heb ik dit.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want de abonnees wachten op video's!

Ik hoop dat ik mijn probleem zo goed mogelijk heb uitgelegd aan jullie. Alvast bedankt voor de nobele medewerking!

Met vriendelijke groet;
Iesaa A.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alvast bedankt voor het antwoorden en helpen! Ik waardeer het enorm :)
SimonV
9 jaar geleden
Ik gok dat je bij je verhuizing iets naar F: hebt verplaatst, wat op C: had moeten blijven staan. WLE zoekt ernaar, kan het niet vinden en geeft dan een foutmelding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan inderdaad zo zijn...Echter heb ik helemaal niets meer van Windows Live in mijn F: Schijf staan. Alles heb ik weer netjes teruggezet in mijn C: Schijf. Sterker nog, de meeste program files van Windows kón ik niet eens verplaatsen naar mijn F: Schijf...Maar ik denk dat Windows Live helaas wel verplaatst was. Vele programma's werkten ook niet meer omdat ze de launcher niet meer konden vinden in de C: Schijf zoals TeamSpeak, Teamvieuwer en andere programma's die ik op mijn Computer heb staan. Ik heb dit allemaal handmatig teruggezet en alles werkt weer zoals de oude. Behalve Windows Live :( En dat is echt jammer...
SimonV
9 jaar geleden
Als je met de registry overweg kunt, kun je zoeken wat er nog op F:\.... staat. Wellicht zoekt WLE hiernaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik heb geen flauw idee wat registry is. Wat ik wel weet erover, is dat het soort van database is wat alle belangrijke informatie/onderdelen bevat van Windows (in dit geval). Ik heb een registry cleaner ofzoiets nog gedownload via het internet en dat was helaas een gekochte versie. Ik mocht maar 10 problemen oplossen terwijl ik er zelf iets van 3500 had lol. Dat was van deze site: http://www.personalcomputerfixes.com/general-errors/steps-to-repair-0x80040609-error-windows-live-essentials/ Weet jij er dan meer over? Zo ja heb je handige links?
fremar
9 jaar geleden
en terug gaan naar herstelpunt van voorheen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Installeer Microsoft.net framework 4.0 opnieuw en probeer daarna weer eens essentials te herinstalleren. http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=17851
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En voor je registerproblemen te repareren kun je CC-Cleaner gebruiken.
https://www.piriform.com/ccleaner/download de gratis versie heeft geen beperkingen met aantal reparaties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fremar, ook dit is niet gelukt nee helaas...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kolibri2014 Nadat ik het bestandje voor .NET Framework 4.0 heb gedownload, gaf het aan dat een dezelfde zo niet hogere (In mijn geval .NET 4.5.1) al op deze computer zit. Maar ik ga hem nu verwijderen en opnieuw installeren kijken of het dan wel werkt. CCleaner heb ik zelf al op mijn computer en gebruik hem zowat bijna elke dag om zowel de register schoon te maken áls de coockies, chache etcetera. Dus daar zit ik gelukkig wel goed. Alsnog bedankt heirvoor natuurlijk! Ik laat je het weten zodra het probleem is opgelost of niet. Greets! :)
SimonV
9 jaar geleden
"Als je met de registry overweg kunt, kun je zoeken wat er nog op F:\.... staat. Wellicht zoekt WLE hiernaar."
Ccleaner kan dit niet. En als je er geen ervaring mee hebt, zou ik er niet aan beginnen... Als je per ongeluk iets verkeerds wijzigt, kan je pc crashen.
capthavoc
9 jaar geleden
Als je echt omhoog zit
Probeer de oude versie eens de windows movie maker 2.6
deze is zelf nog iets beter dan de live versie ??
hopelijk lukt dat ? http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=34
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavo c, Bedankt voor je reactie. Deze is tenminste gratis en het dichtsbijzijnde van Windows Live Movie Maker 2012. Ik heb deze gedownload en heb hem nu op mijn computer om video's mee te maken. WLMM'12 vind ik wel nog steeds beter maar ja...Voor nu doe ik het wel met dit!

Antwoorden (1)

Probeer eens jou Net framework te updaten naar 4.0?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb .NET Framework 4.0 van mijn PC gehaald en opnieuw geïnstalleerd. De foutmelding die ik nu krijg is: ''0x80040609 en de Bron: Writer'' Of terwijl, het is helaas mislukt :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Start de programma op als administrator en als dat niet werkt Verwijder windows live essentials, en verwijder de hele map
Installeren opnieuw als Administrator.