Hoe zorg je dat Gmail opent na klikken op een e-mailadres?

Stel dat op een webpagina een e-mailadres staat, bijvoorbeeld info@goeievraag.nl . Als ik nu op dat e-mailadres klik, wil ik dat Gmail opent, dat Gmail een (leeg) nieuw bericht klaarzet, en dat Gmail het e-mailadres waarop ik heb geklikt alvast invult in het veld Aan: (To:).

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Cryofiel
9 jaar geleden
in: Software
4.1K

Antwoorden (2)

In de instellingen van de computer (configuratiescherm) bij de standaardprogramma's aangeven dat bijvoorbeeld Microsoft Office Outlook of Windows Mail het standaard programma moet zijn dat opent bij e-mails. Vervolgens je Gmail-account koppelen aan bovenvermelde Outlook of Windows Mail. Op https://mail.google.com/mail/#settings/fwdandpop staat uitgelegd hoe je dat doet via POP of IMAP-toegang.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk wil Cryo gewoon direct de webmail openen.
Met GmailDefaultMaker wordt het mogelijk gemaakt dat Gmail (of Hotmail, AOL, Yahoo. Google Apps) geopend wordt wanneer je een e-maildres aanklikt in je browser.
Werkt momenteel niet onder Windows 8.

Optie voor Chrome of Firefox (en IE?):
1. Open Gmail
2. Press Ctrl+Shift+J
3. Plak het volgende:
navigator.registerProtocolHandler("mailto",
"https://mail.google.com/mail/?extsrc=mailto&url=%s",
"Gmail");
4. Je krijgt de vraag "Allow Gmail (mail.google.com) to open all email links?"
5. Klik de "Use Gmail" knop.
SimonV