Hoe kan ik bij excel ervoor zorgen dat automatisch elke 5 minuten koppelingen worden bijgewerkt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
5.6K

Antwoorden (1)

Ik ben geen expert in VBA maar ik heb geprobeerd er iets moois van te maken..
De macro werkt Microsoft Excel, DDE en OLE koppelingen bij.

Voordat je begint: Macro's kunnen alleen uitgevoerd in een 'Macro-Enabled Workbook'. Deze kan als volgt gemaakt worden:
Open de spreadsheet waarin de Macro geïnstalleerd moet worden, ga naar Opslaan Als en sla het op als Excel Macro-Enabled Workbook (*xlsm) (NL: Excel-werkmap met macro's)

Macro installeren:

1. Open het Excel bestand met de koppelingen.
2. Ga naar het tabblad 'Beeld' en druk op de knop 'Macros'
3. Vul bij de naam het volgende in: StartVernieuwen
4. Druk op 'Create/Maken'. Microsoft Visual Basic for Applications zal openen.
5. Verwijder alle tekst op het scherm (begint met Sub StartVernieuwen())
6. Ga naar https://gist.github.com/Ampersand0/aee40546bc6542ff0dda en druk op de knop 'Raw' rechtsboven.
7. Kopieer de tekst en plak het in Excel.
8. Pas eventueel de interval aan (instructies hiervoor in de code, het staat al ingesteld op elke 5 minuten vernieuwen).
9. Druk op het opslaan icoontje (of CTRL + S)

Macro automatisch laten opstarten als de spreadsheet geopend wordt (optioneel):

1. Dubbelklik op 'ThisWorkbook' in Microsoft Visual Basic for Applications. Er zal nu een nieuw scherm openen. (http://puu.sh/d1GY1/d50b7e3e88.png)
2. Open het dropdown menu waar (General) in staat en druk op Workbook. (http://puu.sh/d1H2P/ca1a2ef56f.png)
3. Typ de tekst 'StartVernieuwen' zonder de aanhalingstekens onder 'Private Sub Workbook_Open()' (http://puu.sh/d1Ha0/8d1faa6e91.png)
4. Druk op het opslaan icoontje (of CTRL + S)

Macro handmatig starten of stoppen:

1. Open het Excel bestand met de koppelingen.
2. Ga naar het tabblad 'Beeld' en druk op de knop 'Macros'
3. Start de macro 'StartVernieuwen' of 'StopVernieuwen'

Laat even weten of het gelukt is :)

Toegevoegd na 1 uur:
Heb hem alleen getest in Excel 2013, maar als het goed is zou het moeten werken met elke Excel versie.