Waarom ontstaat een zwarte rand op het scherm?

als ik monitor op hoog resolutie(1920x1080) instel dan ontstaat er in rechter kant een zwarte rand en van linker kant is ook zo een kleine centimeter niet te zien,TV staat ook op zelfde resolutie als tweede monitor en die heeft geen probleem beide ondersteunen full HD,
waarom is dit en hoe kan dit oplossen?
alvast bedankt

Picture for question
9 jaar geleden
in: Software
1.2K
jc54
9 jaar geleden
Mogelijk moet je het beeldformaat aanpassen. Staat nu misschien op 14 : 9 i.p.v. 16 : 9
koraal19
9 jaar geleden
@jc54,
dat staat al op 16:9

Het beste antwoord

Je moet even je beeld verschuiven ten opzichte van je scherm. Dit kan je doen in de software die bij de monitor hoort. Hoewel het meestal in 1x goed gaat komt het vrij regelmatig voor dat je dit even moet aanpassen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
ik heb alles op videokaart instelling(NVIDIA-configuratie) geprobeerd maar het is niet gelukt,
zelfs bij bureaublad grootte en positie aanpassen met die pijltjes naar rechts geschoven maar dan gaat de beeld onder het zwaarte rand in alle anderen resolutie gaat prima.
software die bij de monitor hoort welke is dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is afhankelijk van je monitor. Even zoeken naar drivers voor jouw model op de site van de fabrikant
koraal19
9 jaar geleden
installatie ongedaan gemaakt opnieuw gestart en
de beste stuurprogramma voor :T22D390(Analog)
T22D390(HDMI)
zijn geïnstalleerd maar de probleem blijft zelfde!!
koraal19
9 jaar geleden
ik heb de procedure nog mals herhaald, nu in apparaat beheer in plaats van T22D390(Analog) staat Algemeen PnP beeldscherm,hij doet het nu beide scherm staan op 1080p en zwaarte rand is weg,
hartelijk bedankt voor jou antwoord .