Ik krijg steeds van één of ander bedrijf bericht dat ik mijn drivers moet updaten. Dat gebeurt toch automatisch?

Ik dacht dat mijn drivers automatisch werden geüpdatet. Ik heb Windows 8.1.
Waar kan ik zien of die inderdaad zijn geüpdatet?

De pc hapert inderdaad af en toe dus misschien moeten ze inderdaad geüpdatet worden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat je Windows Update op automatisch hebt staan betekent alleen dat Windows updates binnenkomen. Over het algemeen worden drivers van hardware niet automatisch geupdate door Windows. Dat moet je doen via de software van de maker van hardware/software.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt.

Antwoorden (2)

Sommige drivers worden inderdaad automatisch geupdated via windows update. Dit is echter niet voor alle drivers. Andere kunnen via de software van het merk van je laptop worden geupdate of via software van internet.
Ik zelf gebruik het programma Driver Booster.
Hiervan is een normale versie, maar ook een pro versie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt. Ik ga dat eens proberen.
capthavoc
9 jaar geleden
Driver booster is een prima programma
Maar als je er mee klaar bent gooi het er dan weer af want anders zal ook deze contine gaan zeuren of je het wilt kopen.

Het enige wat in de koop versie zit is een backup mogelijkheid en een snellere download
echt niet de moeite waard
want de driver zitten ook al in je system restore

Als je bijvoorbeeld een nvidia video card hebt is er tegenwoordig ook en halsstarrige update manager ook dat kun je er beter af gooien
niet de driver maar de nvidea update manager Vroeger waren toolbar de lastige jongens
tegenwoordig zijn dat die driver update manager Ze vragen gewoon veel te vaak om een update
en echt er komen gewoon niet zo vaak updates uit het is gewoon en verkapte manier van spam
De meeste drivers voor je bijvoorbeeld je geluidskaart en videokaart
zijn gewoon goed en volledig
alleen de allernieuwste kaarten profiteren hiervan nog wel eens
maar als ie al een jaar of 2 oud is dan zal er echt niet iets meer komen
behalve dan wat extra functionalietie software die in het ergste geval gewoon niets doen omdat je hardware er niet geschikt voor is
en dat natuurlijk pontifical aan je meldt met allerlei koop dit of dat gedoe erbij. Dus laat driverbooster zijn werk doen en als het meldt alle drivers perfect gooi het er dan af
en probeer het over een halfjaar weer te installeren voor een check
Programma's die continu melden dat je je drivers moet updaten zijn in bijna alle gevallen malware. Van welk bedrijf krijgt u deze melding precies? Is er een programma bij het opstarten van de PC dat beweert dat je je drivers moet updaten? Zonder specifieke informatie is het moeilijk om je te helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meldingen komen steeds tussendoor.