Hoe kan ik OS X YoseMite terugzetten naar OS X Mavericks?

Nadat ik de nieuwe software heb ingeinstalleerd, is mijn macbook super traag geworden. Het duurt euwen voordat ik bestanden open krijg. Mijn muis haakt steeds af etc etc. Nou wil ik het weer graag terugzetten naar mavericks. Is dat mogelijk? hoe doe ik dat?

Groetjes,
Mientje

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Het is mogelijk om OS X Mavericks weer terug te krijgen met of zonder een reservekopie. Hier is hoe:

Als je wel een reservekopie hebt gemaakt (doe dit altijd voor dat je naar een nieuwe versie upgrade) kun je deze weer terug zetten, alleen dan verlies je wel alle data dat er na de reservekopie op is gekomen.
Dit doe je door je Mac opnieuw op te starten en terwijl hij opstart de toetsen ⌘(command) en R ingedrukt te houden, selecteer dan "Zet terug van Time Machine-reservekopie". Selecteer dan de gewenste reservekopie.

Als je geen reservekopie hebt gemaakt dan zou je een een reserve moeten maken, en OS X Mavericks opnieuw moeten installeren. Tijdens het installeren kun je dan je bestanden terug zetten vanaf de reserve.
Dit doe je door Time Machine aan te zetten en een reserve te maken, vervolgens start je de Mac opnieuw op en terwijl hij opstart de toetsen ⌘(command) en R ingedrukt te houden, dan selecteer je "Installeer OS X opnieuw". Uiteindelijk krijg je dan de mogelijkheid om bestanden terug te zetten vanaf een reservekopie.

Met vriendelijke groet, Max.