Hoe stel ik regelafstand 1,5 met normale kantlijn (2,5cm aan iedere kant ) in op Microsoft Word?

Ik moet dit doen voor een opdracht voor school, doe ik dit niet krijg ik minder punten, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit instel, een foto erbij zou nog handiger zijn :).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4K

Het beste antwoord

De regelafstand is in te stellen bij het tabblad 'Start'. Op de eerste foto zie je waar je de regelafstand in kunt stellen. Belangrijk is dat je eerst de tekst selecteert (linkermuisknop ingedrukt houden en slepen).

De marges kun je instellen bij het tabblad 'Pagina-indeling'. Daar zie je links bovenaan een knop waar je dit kunt aanpassen. Normaal staat deze al op 2,5 cm aan de zijkanten. Zie tweede foto.

De regelafstand is gebruikelijk 1,0 of 1,15. Een regelafstand van 1,5 is vrij ongebruikelijk.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik krijg het niet voor elkaar om afbeeldingen toe te voegen, daarom hierbij de links naar de foto's:

Foto 1: http://oi62.tinypic.com/tafqmf.jpg
Foto 2: http://oi60.tinypic.com/34zyb7p.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Regelafstand instellen:
1) Selecteer het hele document met Ctrl-A
2}Met CTRL-5 wordt de regelafstand 1,5

Met Ctrl-1 en Ctrl-2 wordt de regelafstand resp 1 en 2.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoi, ga naar pagina indeling, tabblad Marges, klik aangepaste Marges en voila..je kunt zelf jou paginaindeling instellen. gr. theo