Hoe kan ik dit SSD schijf probleem oplossen?

Iets neemt heel veel ruimte in. Ik kan niet zien wat het is. De ruimte verandert constant.
Wat is het en hoe kan ik het uitschakelen?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/42286968/probleem2.png

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is de grootte van de schijf? Wat zei de verpakking?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt de 32 en 36GB Unaccessible space locaties? Dit lijkt op ongebruikte ssd ruimte. Je hebt een 100GB SSD en een kleine 60GB aan data (windows / users) Kijk eens onder deze computer. Wat is je vrije ruimte op je c schijf?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@speurders Precies. Daar zat ik ook aan te denken. Als de vrager een 60GB SSD heeft gekocht is dit de ruimte die intern verdeeld wordt. ~40GB lijkt me wel veel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is een 120gb ssd schijf van samsung maar 111gb kan ik gebruiken dit is ook wel normaal. Maar sinds kort is er iets dat bijna 40gb in neemt. Dit was vroeger niet zo.
Het groene gedeelte op de foto is de ruimte die niet in bezet is.

Antwoorden (1)

Beste,

U heeft gelukkig geen probleem!
U heeft zo te zien een PC en ik werk met een Mac dus heb hiervoor andere programma’s.
Enkel de SSD is het zelfde. Bij een SSD wordt alle Data die binnenkomt gelijk netjes tegen elkaar geschoven, wordt iets weg gehaald (gewist) dan gaan de chips gelijk aan de slag om alle Data netjes tegen elkaar te schuiven. Dit verschuiven van Data is het grote voordeel van SSD. U hoeft niet meer ‘op te schonen’ of bij Mac heet dat ‘dé-fragmenteren’. Nu zijn er programma’s waarmee dit simpel is ‘in’ te schakelen of ‘uit’. Ik heb hiervoor ‘Trim Enabler’ voor de Mac en dit werkt perfect. Voor de PC zal er ook wel zo’n programma te verkrijgen zijn.

Met vriendelijke groeten en prettige feestdagen,
Jos
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sterker nog, op Windows staat trim altijd al automatisch aan.