Hoe komt het dat avi bestanden met adobe premiere zo groot worden?

als ik een clip van 35 mB met adobe bewerk en daarna opsla dan krijg ik een bestand van bijna 800 mB en dan heb ik het over ca 3 minuten. Hoe maak ik hier een minder groot bestand van bij gelijke kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (2)

AVI bestanden zijn ongecomprimeerde Audio/Video bestanden die in hun volle omvang worden verwerkt of opgeslagen.
Om dergelijke bestanden leesbaar en toch klein te houden moet je ze converteren naar een ander bestandsformaat zoals Mpeg4 of (nog kleiner) flv.

Hiervoor kun je een gratis AVI converter programma downloaden die de AVI bestanden omzet naar elk formaat wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
AVI kan vanalles zijn, gecomprimeerd met vele soorten codecs, of in dit geval (inderdaad) ongecomprimeerd. Het is veel gemakkelijker om direct vanuit Premiere te exporteren naar een gecomprimeerd formaat dan achteraf nog te comprimeren (maar als je dat wil kan dat ook).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke, dat ga ik proberen. Welk gecomprimeerd formaat geeft de beste kwaliteit? (ik wil het op een beamer projecteren)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met Freemake video converter kun je na het bewerken een avi bestand omzetten naar een ander (minder ruimte-inbeslagnemend) formaat. Denk bijvoorbeeld aan divx of xvid. Dit programma om video om te zetten kun je gratis downloaden en ondersteunt ontzettend veel bestandsformaten. Bronnen:
- http://downloadcentrum.com/audio-video/omzetten/freemake-video-converter-video-omzetten/
Gebruik een geavanceerde codec bij export vanuit Adobe Premier zoals AVC/MP4 of h.264 o.i.d. Een dergelijke stream levert bij 8-12mbit nog perfect HD beeld. Je kunt met deze codecs in 800MB een volledige speelfilm encoderen.