ik zou die bestanden overzetten via Windows skydrive bv dus je bestanden opslaan op een publieke server waar je dan achteraf de bestanden weer kan overzetten op die andere pc ?Nu het is maar een ideetje natuurlijk maar ik heb het zo gedaan en het belangrijkste is dat je zo altijd toegang hebt tot je bestanden van gelijk welke computer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestanden kun je over het algemeen gemakkelijk van de ene pc naar de andere verplaatsen.

Voor de meeste programma's echter geldt, dat je ze opnieuw zult moeten installeren.

Zorg dat je een lijst met je programma's hebt en alle serienummers en installatie-cd's bij de hand.
rose
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allerbeste antwoord.
Programma's kan je niet zomaar kopieren naar een andere pc, omdat een programma niet alleen maar een bestand is, maar ook in je registry allerlei informatie opslaat over waar wat te vinden is en zo. Die informatie breng je in de reg aan als je een programma installeert, en dat is dan ook de juiste manier om een programma op een andere pc te zetten. Daarvoor heb je dus de installatiefiles nodig met eventuele sleutels.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
enige juiste antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"enige juiste antwoord +1"
Toch niet helemaal, in de zin dat 't antwoord niet compleet is. Er zijn nl. ook veel (kleine) programma's die je wel gewoon kunt kopiëren, en dat ze dan nog steeds direct werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, niet geheel juist en veel overbodigs. Rose zecht het beter. Een heleboel programma's schrijven niet in de registry,
USB-stick of een netwerkkabel.De registers daarna opniuew instellen,maar als het goed is doet je pc dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je disk klonen met Acronis(zie bijlage) daarmee clone je alles over op de hdd van je andere pc zodat je alles nog gewoon hebt maar dan op je andere pc wij gebruiken dit vaak op mijn werk namenlijk wekrt vlekkeloos aleen je moet hem kopen (of illegaal downloaden :D) succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via een externe harde schijf. Zet daar je documenten enzo op en kopieer ze via de externe harde schijf naar de andere computer.

Programma's kan je niet zomaar kopieren van de ene naar de andere PC, omdat gegevens in het register bewaard worden. Installatieprogramma's kunnen natuurlijk wel gekopieerd worden van de ene naar de andere PC (doe dit dan ook via een externe harde schijf).

Koppel dus een externe harde schijf aan de oude PC, kopieer er de gegevens naartoe, en kopieer ze via diezelfde externe harde schijf naar je nieuwe PC
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of opnieuw downloaden, of via een crosscable, of in een netwerk of via een medium disk, stick, card.